11.06.2012

Z hlavního města USA do hlavního města byznysu

O novinkách franchisového veletrhu International Franchise Expo jsme si povídali s jeho ředitelem Jamesem Mastandreou.

Proč se veletrh International Franchise Expo přestěhoval do New Yorku? Doposud byl ve Washingtonu.
Pod dvaceti letech strávených v hlavním městě USA byl čas změnit místo. A kam jinam se přesunout než do hlavního města světového byznysu, do New Yorku. Každý rok se díky IFE rozjedou stovky nových malých podniků a vytvoří se tisíce pracovních příležitostí. Není lepší místo pro takovou kumulaci obchodních příležitostí, než je New York.

Jim Mastandrea_usa_veletrh_new york

Jeden z největších franchisových veletrhů na světě International Franchise Expo (IFE) se koná ve dnech 13. až 15. června v New Yorku. Každý, kdo ve franchisingu něco znamená, by tam měl být, říká jeden z organizátorů James Mastandrea.

Kolik vystavovatelů a kolik návštěvníků očekáváte?
Díky přestěhování akce do New Yorku očekáváme větší zájem. Během tří dnů, co veletrh trvá, se na něm představí stovky franchisových společností nabízejících zajímavé podnikatelské koncepty. Očekáváme skutečně tisíce investorů jak z USA, tak z dalších zhruba čtyřiceti zemí světa. Těší nás nebývalý zájem malých firem, které chtějí svůj byznys rozšiřovat za pomoci franchisingu. Je známý fakt, že když se daří malým podnikům, je to známkou uzdravování celého hospodářství.

Jak byste popsal současný stav franchisingu v USA?
Franchising je jedním z nejdůležitějších pilířů americké ekonomiky. Zaměstnává více než 20 milionů lidí a na podporu hospodářství přispívá více než dvěma biliony dolarů. To myslím mluví za vše.

Česká média v posledních měsících mluví o další expanzi amerických franchisových řetězců na český trh. Čím je tak malý trh pro ně atraktivní?
Na světě je mnoho atraktivních států, kde má franchising velkou budoucnost. Ať už jde o země, jako je Indie, Brazílie, Vietnam, nebo státy střední a východní Evropy. Z našich analýz vyplývá, že na českém trhu je místo až pro 300 franchisových konceptů, což je podobné číslo jako v sousedním Rakousku. Tento trh tak nasycený ještě rozhodně není a nové značky mají stále dobrou šanci se na něm úspěšně uchytit.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank