Z hlavního města USA do hlavního města byznysu

Jeden z největších franchisových veletrhů na světě International Franchise Expo (IFE) se koná ve dnech 13. až 15. června v New Yorku. Každý, kdo ve franchisingu něco znamená, by tam měl být, říká jeden z organizátorů James Mastandrea.
Pondělí
11.06.2012
O novinkách franchisového veletrhu International Franchise Expo jsme si povídali s jeho ředitelem Jamesem Mastandreou.
 

Proč se veletrh International Franchise Expo přestěhoval do New Yorku? Doposud byl ve Washingtonu.
Pod dvaceti letech strávených v hlavním městě USA byl čas změnit místo. A kam jinam se přesunout než do hlavního města světového byznysu, do New Yorku. Každý rok se díky IFE rozjedou stovky nových malých podniků a vytvoří se tisíce pracovních příležitostí. Není lepší místo pro takovou kumulaci obchodních příležitostí, než je New York.

Kolik vystavovatelů a kolik návštěvníků očekáváte?
Díky přestěhování akce do New Yorku očekáváme větší zájem. Během tří dnů, co veletrh trvá, se na něm představí stovky franchisových společností nabízejících zajímavé podnikatelské koncepty. Očekáváme skutečně tisíce investorů jak z USA, tak z dalších zhruba čtyřiceti zemí světa. Těší nás nebývalý zájem malých firem, které chtějí svůj byznys rozšiřovat za pomoci franchisingu. Je známý fakt, že když se daří malým podnikům, je to známkou uzdravování celého hospodářství.

Jak byste popsal současný stav franchisingu v USA?
Franchising je jedním z nejdůležitějších pilířů americké ekonomiky. Zaměstnává více než 20 milionů lidí a na podporu hospodářství přispívá více než dvěma biliony dolarů. To myslím mluví za vše.

Česká média v posledních měsících mluví o další expanzi amerických franchisových řetězců na český trh. Čím je tak malý trh pro ně atraktivní?
Na světě je mnoho atraktivních států, kde má franchising velkou budoucnost. Ať už jde o země, jako je Indie, Brazílie, Vietnam, nebo státy střední a východní Evropy. Z našich analýz vyplývá, že na českém trhu je místo až pro 300 franchisových konceptů, což je podobné číslo jako v sousedním Rakousku. Tento trh tak nasycený ještě rozhodně není a nové značky mají stále dobrou šanci se na něm úspěšně uchytit.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017