Není Jipka jako jipka
Franchisový koncept Jipka - Vaše jazyková intenzivní péče vedle provozování jazykové školy nabízí překladatelské služby, tlumočnictví nebo průvodcovské služby. V současnosti má otevřeno osm vlastních poboček. Obavy z matoucího názvu společnosti v souvislosti s nemocničním oddělením její ředitelka Tereza Cingrošová nemá. "Určitá reminiscence je možná i na místě. Nicméně značka je takto prezentována prakticky od začátku a myslím, že lidé jsou na toto spojení zvyklí," říká Cingrošová.
I když konkurence na trhu je rok od roku vyšší, místo zde stále je. Plány Jipky proto počítají s vytvořením sítě franchisových poboček především v menších městech - zhruba velikosti okresních měst. Počet těchto škol, kterého by firma chtěla dosáhnout, nemá určený. Záležet bude na počtu zájemců o licenci a jejich kvalitách.
Pro franchising se společnost rozhodla z několika důvodů. Například proto, že je možné rozšiřovat síť i do lokalit, na které by sama škola vlastními silami, ať už finančními nebo personálními, nestačila. Zároveň se tím zrychlí i proces celé expanze. "Rozvoj sítě vlastních poboček je samozřejmě svým způsobem jistější, i z hlediska výnosů finančně zajímavější, ale zároveň je to i proces dlouhodobý a nesmírně náročný na koordinaci a počáteční investice," dodává Cingrošová. Od franchisingu si firma slibuje zrychlení celého procesu, nižší nároky na finanční účast a zároveň přenesení části odpovědnosti za fungování pobočky na franchisanta.
PŘEČTI ČLÁNKY
Marta Toulová je majitelkou jednoho z nejvíce rostoucích franšízových center Helen Doron English v Českých Budějovicích. Zeptali jsme se jí, jaký je její recept na úspěch.
Vzdělávací franšíza Logiscool chce proniknout dál do regionů. Může zde fungovat více jak 30 poboček.
Školy Maple Bear vznikají díky franšíze po celém světě a využívají dobré pověsti kanadského vzdělávacího modelu. V Česku míří do největších měst.
Williama, prince z Walesu, zaujal koncept Young Engineers. Líbí se mu jeho přístup, který v dětech vzbuzuje nadšení pro techniku. Zaujme i franšízanty v Česku?
„Vzdělávací workshopy jsou naším nejžádanějším produktem. Proto se na ně zaměřujeme v novém obchodním modelu pro franšízanty,“ říká Kamila Holody z Edukida.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické