Nedůvěru musíme překonat

Společnost REPLAST PRODUKT se zabývá výrobou podlahových desek, podstavců zpomalovacích prahů, vodících prahů a kabelových mostů pro dopravní značení z recyklovaného PVC. Její majitel Zdeněk Blažek se stal Podnikatelem roku 2012 Plzeňského kraje.
Pátek
08.11.2013
Někdy se při svých jednáních se zahraničními partnery setkáváme i s nedůvěrou a despektem, říká Zdeněk Blažek, majitel firmy REPLAST PRODUKT.
 

Co si myslíte, že je pro společnost třeba, aby se stala úspěšným exportérem?

Nejdůležitějším faktorem je standardizace a certifikace všech výrobků tak, aby byly v souladu s mezinárodními předpisy a byly tak pro export vhodné. To souvisí i s celkovou znalostí cílového trhu, jeho požadavky, zákony a jeho obchodní „kulturou“. Nesmíme také zapomenout na znalost tamějšího jazyka, která je velkou devizou každé společnosti a přináší jí nespočet možností.

S jakými problémy jste se při jednání se zahraničními partnery setkali?

Naším největším zklamáním bylo jednání v Kataru, kde jsme se setkali s, pro nás dosud nepoznanou, nadřazeností a neochotou se na čemkoli domluvit a dojít k určitému kompromisu. U našich ostatních obchodních partnerů, především ze západní Evropy, stále přetrvává jistý despekt a nedůvěra k zemím z bývalého východního bloku. Někdy je proto pro nás velmi těžké a zdlouhavé přesvědčit je o našich kvalitách a vyvrátit jejich předsudky.

Jak se Vám podařilo se s nimi vypořádat?

V případě Kataru jsme se rozhodli prozatím na tento trh nevstoupit a s naším obchodním partnerem dále nejednat. Naše západoevropské obchodní partnery se nadále snažíme přesvědčovat o našich kvalitách, poskytujeme jim veškeré dostupné informace a certifikace v jejich rodném jazyce, sdílíme s nimi naše zkušenosti, zajišťujeme jim veškerý servis a dopravu, a pokud je to v našich silách, snažíme se jim maximálně vycházet vstříc.

Jaká teritoria jsou pro Vás z pohledu vývozce nejdůležitější? Proč tomu tak je?

Našim největším obchodním partnerem stále zůstává Německá spolková republika, která nám je nejen svou polohou, ale i obchodním jednáním a potřebami velmi blízká. Vztah s německými odběrateli a partnery budujeme již 21 let, a právě proto je velmi silný a postavený především na vzájemné důvěře, což je v dnešní době velmi vzácné. Dalším trhem, jehož důležitost pro nás stále roste, je Rusko a Ukrajina, jejichž síla tkví především v jejich velikosti a dostatečném kapitálu.

Loni Vaše společnost uspěla v soutěži Exportní cena DHL Unicredit. Co pro Vás toto ocenění znamená?

Tato cena je pro nás znamením, že se ubíráme správným směrem, směrem k rozvoji a k úspěchu. Nesmíme však povolit a spokojit se s tím, co jsme již dokázali. Dnešní doba je exportu velmi nakloněna a přináší nespočet možností, které stojí za to využít. Proto budeme i nadále rozvíjet naše proexportní aktivity a snažit se využívat otevřenosti a propojenosti současných trhů. Již letos jsme např. udělali další důležitý krok ke vstupu na italský trh a zúčastnili se mezinárodního stavebního veletrhu v Boloni.


Populární na fóru

Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Dobrý den, souhlasím s Darsi... Já se zajímala o pronájem v Avionu a tam mě byla nabídnutá cena 61000 Kč za 52 m2. Nakonec jsem to teda nevzala, protože bysme to...

3 komentář(e)
posledni 14.10.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017