12.03.2014

Fitness versus jogurty

Magazín Enterpreneur zveřejnil seznam 500 nejúspěšnějších franchis, o kterých letos určitě uslyšíme.

Tak jak se neustále mění trendy v chování spotřebitelů, tak následkem toho vznikají a zanikají společnosti nabízející zboží a služby. Oblast franchisingu není v tomto ohledu žádnou výjimkou. Magazín Enterpreneur na základě popularity v daném okamžiku vytvořil žebříček 500 nejúspěšnějších franchisových konceptů z USA, které mohou mít úspěch v tomto roce.

Anytime Fitness cvičící žena zde Foto Anytime Fitness

V Severní Americe nejvíce rostly franchisové koncepty z řad fitness a mražených jogurtů. Gastronomie však zůstává u franchisingu nejrozšířenější.

Nejvíce společností nabízejících franchisovou licenci, které loni zažily největší boom, se ukázaly v oblasti fitness a mražených jogurtů. Seznam v obou odvětvích představil 6 firem, které loni nejvíce rostly. Z oboru fitness se dařilo studiím Anytime Fitness, které ovládly celý žebříček a skončily na prvním místě. Druhý jmenovaný obor měl nejlepšího zástupce v Baskin’s Robins, který se umístil na 41. místě.

Gastronomie drží prvenství

I přesto, že fitness a mražené jogurty prokázaly, že se s nimi musí počítat, oblast gastronomie opět ovládala nejvyšší stupínky. Nejlepší pozici si opět udržel franchisový systém Subway, který skončil na 3. místě, a loni rozjel strategii velké expanze nejen u nás, ale v celé Evropě. Aktuálně celosvětově provozuje přes 41 tisíc restaurací. Z konceptů, které působí i u nás, se do první dvacítky dostaly i Pizza Hut (9), KFC (14) a McDonald’s (16).

Žebříček byl sestaven na základě počtu nově otevřených poboček v USA a Kanadě za období od 31. července 2012 do 31. července 2013. V tomto období expandovalo z žebříčku 102 firem, které rozšířily celkový počet franchisových poboček o 9844 v Severní Americe.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank