Nacházet nové příležitosti

Agentura Helas, která na trhu působí již 18 let, je mimo jiné pořadatelem soutěží Štiky českého byznysu, Exportní cena DHL UniCredit a Ocenění českých podnikatelek.
Pondělí
14.12.2015
Panuje v České republice mezi podnikateli ona pověstná „blbá nálada“? Také na to jsme se v Rozhovoru týdne ptali Heleny Kohoutové, majitelky agentury Helas.
 

Máte za sebou další ročníky soutěží Exportní cena, Štiky českého byznysu a Ocenění českých podnikatelek. Jak se letos soutěžilo?

Soutěžilo se fantasticky. V rámci všech projektů můžeme pozorovat růst ekonomiky. V rámci Štik českého byznysu vítězové překročili hranici 700 bodů INDEXU zakladatele projektu společnosti Coface Czech. INDEX 1000  je souhrnným ukazatelem pěti parametrů za poslední tři hodnocené roky, a to  ziskovosti, likvidity, růstu obratu a zadluženosti, kdy každý z nich může nabývat maximálně hodnoty 200. Export má bezpochyby stoupající tendenci již několik let. Dle názorů samotných expertů stojí nejvíce za stoupající tendencí současná měnová politika, kvalifikovanější zaměstnanci a rostoucí investice do nových technologií. V letošním 18.ročníku  Exportní ceny DHL UniCredit pod patronací CzechTrade jsme  měli rekordní počet přihlášených, kterých bylo 121. Do finále se dostalo 113 firem, kdy 51 firem soutěžilo v kategorii malá firma a 62 firem v kategorii středně velká firma. Nárůst vývozu z České republiky v letech 2014/2013 zaznamenal 13% a v rámci vývozu soutěžících účastníků Exportní ceny zaznamenal nárůst 30%.

A jak je na tom soutěž Ocenění českých podnikatelek?

Skvělá čísla jsme zaznamenali i v Ocenění Českých Podnikatelek. Na základě ratingu a skóringu odborného garanta, projektu, kterým je CRIF – Czech Credit Bureau, splnilo v roce 2015 kritéria 17 929 obchodních společností vlastněných ženami. Do semifinále pak odborný garant nominoval a doporučil 649 českých podnikatelek s obratem od 10mil ročně do cca 4miliard ročně. Ve finále 8. ročníku soutěžilo rekordních 86 společností. Zajímavé je se také podívat na celkový rozsah projektu, protože za 8 let projektu porota vybírala z celkového počtu 101 832 podnikatelek, kdy v semifinále soutěžilo 2 549 ze kterých vzešlo 328 finalistek a následně 77 vítězek s nejlepšími ekonomickými výsledky. Firmám se zkrátka daří. Naše projekty jsou do také jisté míry propojené – růst ekonomiky, který vidíme ve Štikách, souvisí s velkým nárůstem exportu, jehož jsme svědky v Exportní ceně, a do exportu se pouští i stále větší počet podnikatelek. Naše analýzy ukázaly, že exportuje 32 % žen.

Jak se z Vašeho pohledu v poslední době mění české podnikatelské prostředí?

Nejúspěšnější podnikatelé jsou ti, kteří dokážou nacházet nové příležitosti a flexibilně se přizpůsobovat změnám. Během krize museli naleznout a přijmou spoustu nových řešení a inovací, což se jim nyní vrací. Prostředí se stabilizuje a zúročuje se vnitřní síla, kterou podnikatelé museli najít během krize. Na základě studií našeho odborného garanta CRIF – Czech Credit Bureau a auditora NSG Morison nyní nastává další důležitá výzva, které budou muset podnikatelé čelit, a tou je generační výměna ve vedené. Klíčem k přežití na trhu bude, jak se jim podaří s touto výzvou vypořádat. Rostoucí ekonomika a rozvoj firem s sebou navíc přinesl ještě jeden aspekt, se kterým musí počítat především technicky zaměřené společnosti, a tím je nedostatek kvalifikovaných lidí.

Stále se říká, že v České republice panuje pověstná „blbá nálada“. Vnímáte i Vy tento dojem při svém podnikání?

Já si nemyslím, že by panovala zvlášť „blbá“ nálada. Každá doba s sebou nese své problémy a je na každém z nás, jak se s nimi vyrovná. Pro podnikatele to platí obzvláště, protože mají velkou zodpovědnost nejen za sebe, ale i za své lidi.

Při organizaci jichž zmíněných soutěží se setkáváte s řadou úspěšných podnikatelů. Je něco, co mají ti úspěšní společné?

Mají odhodlání jít za svým cílem, nadšení a zapálení pro věc. Nenechají se odradit překážkami. Podnikání znamená, že děláte 95 % věcí, které musíte, a 5 % věcí, které chcete. A podnikatelé se liší se tím, že dokážou mít radost právě z těch pěti procent.

Jsou pro Vás jejich příběhy inspirací? V čem konkrétně?

Vždy jsou pro mne inspirující příběhy, kdy podnikatelé dokázali využít k dobrému nesnadnou životní situaci. Překážu, která by ostatní poradila, se rozhodnou překonat a jejich handicap se stane jejich hybnou silou. Příkladem tohoto principu je Terézia Svátová, vítězka Ocenění za inovativní řešení  v Ocenění Českých Podnikatelek, která začala podnikat kvůli svému dlouhodobému onemocnění. Její handicap jí přivedl k tomu, aby začala pomáhat druhým, kteří to potřebují. Nakonec se ji podařilo zavést na trhu dosud neznámé přírodní potraviny, aby pomáhaly všem nemocným lidem a těm, kteří touží po zdravém životním stylu.

Jedny ročníky jsou u konce, předpokládám, že na dalších již začínáte pracovat. Chystáte nějaké novinky, o nichž můžete mluvit již nyní?

Naším prvořadým cílem je udržitelný rozvoj našich projektů. Ukotvit to, co jsme již dokázali, a získávat nové soutěžící i nové porotce. Novinky si zatím necháváme jako překvapení a odhalíme je v pravý čas, abychom z nich mohli mít radost my i noví soutěžící a účastníci našich projektů.


Populární na fóru

Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Dobrý den, souhlasím s Darsi... Já se zajímala o pronájem v Avionu a tam mě byla nabídnutá cena 61000 Kč za 52 m2. Nakonec jsem to teda nevzala, protože bysme to...

3 komentář(e)
posledni 14.10.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017