Bez lidí to nepůjde
Ačkoli celý franšízový koncept je se svým rozvojem na samém začátku, plán na jeho směřování je jasný. Firma předpokládá, že by se na našem trhu mohlo najít místo pro 15 až 20 poboček. Prvních nových prodejen v roce 2016 se dočká naše hlavní město, kde firma otevře další vlastní pobočky. Do krajských měst se pak vydá s pomocí franšízantů. Rozšíří tak již řady obchodů, které má značka v Brně, zde můžeme nalézt tři, a v Praze.
Franšízový koncept firma připravovala přibližně devět měsíců, od začátku letošního roku. Důvodem, proč se firma rozhodla svou síť budovat za pomoci franšízových partnerů je časová i finanční náročnost samotné expanze. „V našich silách je budování poboček v Brně a v Praze, tedy lokalitách, které dobře známe. Protože jsme vytvořili a odzkoušeli funkční koncept, považujeme franšízing za nejvhodnější formu pro růst pobočkové sítě v krajských městech. Dává nám smysl spojit se s lokálním podnikatelem a růst společně,“ říká Luděk Chini, jednatel společnosti My Food Market.
Provozovny My Food Market mohou své místo najít jen v lokalitách s velkým pohybem lidí. Může se jednat o frekventovaná místa v rámci center měst, nebo obchodní centra. I o podobě franšízového partnera mají majitelé konceptu jasnou představu. „Protože jde o formu partnerství, musíme cítit jasný závazek a chuť budovat s námi značku MyFood Market. Předpokladem pro úspěšnou spolupráci je zájem o dobré jídlo a gastronomii,“ vysvětluje Luděk Chini s tím, že cílem společnosti je jít cestou spoluvlastnictví franšízy. Díky tomu může franšízor pomoci franšízantovi snížit finanční náročnost vstupu do sítě a mít kvalitu dlouhodobě pod kontrolou.
Do budoucna se značka nebrání ani „výletu“ za hranice naší země. Dalším krokem by totiž mohlo být podle Luďka Chiniho Slovensko. V současné době však zahraniční expanze není na pořadu dne. V krátko až střednědobém horizontu se bude totiž společnost věnovat primárně rozvoji v České republice.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!