11.01.2016

Exkluzivita prodává

Expandovat i do menších měst. Také to má v letošním roce v plánu tuzemská franšízová síť EVROPA realitní kancelář. V rozhovoru týdne to prozradil její majitel Michal Macek.

Jak hodnotíte uplynulý rok pro EVROPA realitní kancelář?

Rok 2015 byl pro nás velmi úspěšný a také plný pozitivních změn. Naše profesionalita se odrazila v nárůstu počtu spokojených zákazníků, což s sebou nese zvýšený objem zrealizovaných obchodů. Podařilo se nám rovněž dobře zúročit naši práci s realitními makléři, a to ať už v oblasti jejich vzdělávání nebo naší podpoře při prodeji a náboru samotných zakázek k prodeji i pronájmu.

Michal Macek, majitel EVROPA realitní kancelář Foto EVROPA realitní kancelář

Momentálně funguje na českém a slovenském trhu celkem 35 franšízových poboček EVROPA realitní kanceláře. Stále však na trhu existují oblasti, do kterých chce síť expandovat.

Také v loňském roce se Vám dařilo rozšiřovat pobočkovou síť. Jaké ambice máte v této oblasti pro letošní rok?

Máme více jak 35 dobře fungujících franšízových poboček, a to nejen v České republice, ale i na Slovensku. To, že pobočky takto fungují, je také díky zaručení exkluzivity v daném regionu. Zmíněná exkluzivita je velkou konkurenční výhodou pro fungování franšízy v realitním oboru. Pro letošní rok jsme se rozhodli podpořit nově spolupracující franšízanty dárkem v podobě luxusní Škody SUPERB ve výbavě Laurin&Klement. Vůz mají jednatelé franšíz na jeden rok k užívání zdarma. Jsme přesvědčeni, že tímto „dárkem“ podpoříme váhající majitele menších kanceláří nebo i úplně nové zájemce pracovat v tomto oboru, ke kroku přidat se k nám a tvořit svoji novou úspěšnou budoucnost.

Jaké lokality Vás momentálně nejvíce lákají? Je to posilování pozic ve větších městech nebo chcete spíše proniknout do menších měst?

Velmi dobře nám fungují Čechy. I když pořád nacházíme nové možnosti a lokality, kde bychom mohli tzv. „díru“ na trhu využít pro další pobočku. Z větších měst se jedná především o doplnění pražského regionu, Karlovy Vary nebo Brno. Určitě budeme expandovat i do menších měst, např. Příbrami nebo Českých Budějovic.

Vaši franšízanti mají před vstupem do sítě EVROPA realitní kancelář často již vlastní realitní kancelář, vlastní brand. Jak přijímají nutnost začlenit se pod váš brand?

Ano, již několikrát jsme řešili připojení velmi kvalitní lokální kanceláře. Jako příklad mohu uvést realitní kancelář v Plzni, která měla dobrou pověst i poměrně slušné postavení mezi tamními malými realitními kancelářemi. Aktuálně je plzeňská pobočka Evropa jednou z největších realitních kanceláří, a to nejen v Plzni, ale i v okolí. Podařilo se jí proniknout právě díky značce Evropa i k velkým developerům, kteří stejně jako místní klienti hledají jistotu velké známé firmy, avšak s lokálními znalostmi.

Jaká podle Vás momentálně panuje nálada na tuzemském realitním trhu?

Podle mého názoru je realitní trh na vzestupu. Může to být způsobeno jak vývojem ekonomiky, tak růstem či poklesem úrokových sazeb bank, vývojem zaměstnanosti, rostoucích mezd a v neposlední řadě i nízkými cenami nemovitostí. Právě ceny nemovitostí v Česku jsou výrazně nižší oproti srovnatelným městům či zemím v rámci EU.  Vzhledem k blížící se zákonné regulaci podnikání v realitách se prestiž tohoto podnikání určitě zvýší, trh opustí nedůvěryhodné a neprofesionální realitní kanceláře nebo jen na IČO působící realitní makléři. Tato regulace také způsobí to, že nebude tak snadné v tomto oboru začít podnikat, jak tomu bylo doposud. Velmi dobře si díky vývoji ekonomiky a trhu vedou také hypotéky. Jsou v současné době velmi výhodné, a tak považuji investici do realit za jedno z nejvýhodnějších zhodnocení financí jak v podnikání, tak i v soukromí.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank