28.06.2016

Vydělat na nákladech

Společnost Expense Reduction Analysts, zabývající se snižováním nestrategických nákladů, oslavila pět let na českém trhu. Zatím má 13 poradců.

Expense Reduction Analysts (ERA) se specializuje na vytváření úspor pro malé a střední podniky tím, že navrhuje firmám snižování nestrategických provozních nákladů. Česká pobočka ERA funguje od roku 2011 a nedávno oslavila pět let na tuzemském trhu. „Poradci dokončili nebo právě pracují na 152 projektech a doposud jsme firmám prokazatelně ušetřili celkem 64,2 milionů korun,“ hodnotí působení české pobočky Jiří Rybár, který je řídícím partnerem české sítě ERA.

expense reduction Foto ERA

Pod značkou Expense Reduction Analysts působí 700 konzultantů ve 30 zemích, kteří se zabývají snižováním nestrategických nákladů, mezi něž patří například kancelářské potřeby, IT, telekomunikace, pojištění nebo úklid.

Úspory, a tedy i zdroje možných firemních rezerv, nachází poradci například v nákladech na bankovní služby, obalové materiály nebo dopravu. Až třetina rozpočtu, tedy nejvyšší podíl úspor, lze podle Jiřího Rybára ušetřit v kategorii telekomunikačních a bankovních služeb a v nákladech na pracovní oděvy.

Mezi top pět nákladových kategorií, u kterých se poradcům podařilo dosáhnout nejvyšších dosažených úspor, patří telekomunikace s 38,6%, bankovní služby s 33,2%, pracovní oděvy s 32,3%, náklady na tisk s 29,7% a první pětku uzavírá kategorie odpadů s 26,5%. Celkový objem revidovaných nákladů tvořilo 719 milionů korun, přičemž celkové dosažené úspory byly 64 milionů korun.

Franšízová síť se v květnu tohoto roku rozrostla o jednoho poradce. Tým české pobočky Expense Reduction Analysts tak tvoří celkem třináct poradců. „Momentálně dokončujeme jednání ještě s dalšími dvěma partnery,“ dodává Jiří Rybár s tím, že experti pracující pro firmy sídlící v Česku mohou využívat expertíz dalších 700 poradců celosvětové sítě nebo sami mohou pracovat na klientských projektech v zahraničí.

Mezi specifika franšízového konceptu Expense Reduction Analysts patří, že klienti nenesou žádné riziko spojené s realizovaným projektem. Účtované poplatky jsou založeny na principu success fee, tj. na základě realizovaných úspor. Zisk je tak stanoven podílem z vygenerovaných úspor.

 

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank