03.10.2016

Networking je o lidech, komunikaci a důvěře

Franšízantka Empiria 21 Lenka Kulhánková našla v propojování kontaktů svou profesní budoucnost. V jižních Čechách se chystá otevřít již třetí podnikatelský klub.

Před tím, než Lenka Kulhánková začala zvažovat podnikání pod zavedenou značkou, byla 20 let v zaměstnaneckém poměru. Pracovala v obchodě, marketingu a médiích a nikdy neuvažovala o podnikání. Na přelomu let 2013 a 2014 se ale rozhodla, že již nebude dále pracovat v korporátní sféře, protože měla delší dobu pocit stagnace a vadilo jí, že hodně věcí nemůže ovlivnit. Po skončení zaměstnaneckého poměru si vzala rok na rozmyšlenou, jakým směrem se její život bude v budoucnosti ubírat.

Empiria 21_Kulhánková Foto Empiria 21

„Pro mne je networking úžasný novodobý marketingový nástroj. Ten, kdo pochopí, co networking nabízí a naučí se s ním pracovat, má obrovský náskok před ostatními,“ říká o svém podnikání Lenka Kulhánková.

Během pracovního volna si Lenka Kulhánková udělala průzkum českého trhu franšízových konceptů. Nejprve uvažovala o oborově jiném konceptu, ale už tehdy věděla, co je to networking. Prostřednictvím spolužačky z vysoké školy byla pozvána do Podnikatelského klubu Empiria 21 a poznala hned po první akci, že je to to pravé, co chce dělat. Oslovili ji lidé okolo Empirie 21, a to jak profesionálně, tak hlavně po lidské stránce.

V propojování kontaktů ale nebyla Lenka Kulhánková úplným začátečníkem, protože již v minulosti zprostředkovávala kontakty klientů a známých mezi sebou, aniž by to ale nazývala networkingem. Velice mne to bavilo a měla jsem vždy dobrý pocit z toho, že jsem věděla o jednom klientovi a jeho potřebách a o druhém klientovi, který byl schopen tyto potřeby naplnit. V minulosti mi to otevíralo spoustu dveří u klientů a díky tomu jsem měla velmi dobré výsledky já a i moji podřízení, kteří byli pravidelně vyhodnocováni jako nejlepší prodejci z celé ČR,“ komentuje své zkušenosti Lenka Kulhánková.

Třetí setkání Lenky Kulhánkové s majiteli klubů už bylo o možnosti odkoupení franšízy pro jižní Čechy. Slovo dalo slovo a v srpnu 2015 se stala první franšízantkou Podnikatelského klubu Empiria 21. První klub byl otevřen v září 2015 v Českých Budějovicích a na jaře 2016 byl zprovozněn druhý klub v Táboře. Nejenom rodina a přátelé, ale i bývalí kolegové byli z jejího rozhodnutí pustit se do vlastního podnikání nadšeni. Již delší dobu ji totiž naznačovali, aby začala podnikat a využila tak svůj potenciál pro vlastní podnikání. V té době bylo pro spoustu z nich slovo networking neznámé slovo, ale všichni brzy pochopili jeho význam.

První problém, se kterým se musela franšízantka vypořádat, byly prostory pro setkávání klubu. U druhé gastro společnosti, kterou oslovila, však našla pro své plány pochopení a dnes jí dokonce otevírají restauraci na ranní klub již 3 hodiny před klasickou otevírací dobou. Podnikání se začalo poměrně brzy dařit i díky kolegům a členům klubů z Prahy, kteří ji v začátku podporovali, a to jak zaškolením, tak i osobně na prvních akcích v jižních Čechách. Hned od začátku se Lence Kulhánkové potvrdilo, že networking funguje, když se po prvním setkání klubu v Českých Budějovicích objevil první zájemce o členství, který na další setkání přivedl nové hosty, také budoucí členy kluby.

Lenka Kulhánková má momentálně celou řadu plánů do budoucna. Ráda by zprovoznila v Českých Budějovicích třetí, odpolední klub. V rámci konceptu organizuje kromě klasických setkávání i šestkrát ročně celovečerní akce, přičemž jedna, takzvaný Profibabinec, je zaměřena pouze na aktivní dámy. Na základě požadavku pánů pak byla v srpnu uspořádána celovečerní akce jak pro ženy, tak i pro muže, tzv. 1. Profinetworkingový večer v Českých Budějovicích. Franšízantka Empirie 21 by do budoucna ráda pořádala pro členy i nečleny klubu více aktivit jak z oblasti vzdělávání, tak z oblasti rozvoje kreativity nebo volnočasových aktivit. A potenciál vidí i v propojení neziskové sféry s podnikatelskými subjekty.

Celé podnikání v networkingu je podle Lenky Kulhánkové o lidech, komunikaci a důvěře. „Je třeba vybrat si správné členy, kteří jsou aktivní a vodí zajímavé hosty, dokáží sdílet a propojovat ostatní lidi mezi sebou, nemít klapky na očích a dívat se okolo sebe. Další důležité vlastnosti jsou otevřenost širokému spektru podnikání, schopnost vyhledávat nové kontakty, naslouchat a propojovat na první pohled nepropojitelné. A samozřejmě pracovat sám na sobě a využívat všechny dostupné informační kanály a technologie. Když vás to chytí za srdce, věřte, že vás to pohltí a zjistíte, že nic není nemožné,“ uzavírá Lenka Kulhánková.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank