Atraktivita konceptu podle ředitele společnosti JPServis Marka Cagáška spočívá v jistotě silné zákaznické základny, protože až 70 % zákazníků obchodů PONT navštěvuje prodejny pravidelně.
Pondělí
10.10.2016
Společnost JPServis zdokonaluje servis a prostředí prodejen. Aktuálně provozuje 25 obchodů po celém Česku.
 

Podmínkou provozování úspěšného obchodu nemusí být jen jeho umístění v nákupním centru nebo na hlavní ulici v centru města. Mezi další vhodná místa patří i frekventované dopravní uzly. Právě tuto strategii zvolila společnost JPServis, která provozuje franšízovou síť obchodů PONT. Většinu prodejen zatím spravuje přímo centrála, aby standard služeb a rozsah sortimentu byl garantován ve všech obchodech s touto značkou.

Vedení společnosti zvolilo pro oblast franšízingu takový způsob rozvoje, kdy licence uděluje bývalému zaměstnanci, čili člověku, který zná dobře požadavky provozu. Obchod tohoto typu je již v provozu v železniční stanici Opava východ. Centrála neustále pracuje na zlepšení servisu a prostředí prodejen a aktuálně rozvíjí inovovanou podobu obchodů, kterou chce představit na přelomu letošního a příštího roku. Jako pilotní projekt zmodernizuje jednu z nejstarších prodejen, přičemž se bude snažit co nejvíce reflektovat aktuální trendy a potřeby zákazníků, například důrazem na nabídku čerstvých produktů. Následně bude koncept poskytnut franšízantům.

Pro koncept obchodů PONT je důležité najít dobré místo s velkým pohybem lidí a podle toho jsou také vedena případná jednání. Vedení společnosti tak dává přednost například uzlům hromadné dopravy nebo zdravotnickým zařízením. „V historii jsme přistupovali k udělení franšízové licence přímo svým bývalým zaměstnancům. Není to však podmínka. Hlavním přínosem pro potenciálního zájemce je to, že mu nabízíme funkční systém, standardy, dodavatelské vztahy, výběr vhodného sortimentu a marketing,“ říká o podpoře poskytované franšízantům Marek Cagášek.

Kromě známé značky mohou podle ředitele JPServis franšízanti profitovat z centrálního marketingu, který poskytuje podporu jak v provozních záležitostech, tak například v nákupu. „Máme vytipovaný sortiment, který pouze lokálně mírně modifikujeme. K dispozici jsou dobré smlouvy s dodavateli a pravidelně připravujeme marketingové akce zacílené na náš typ zákazníků,“ dodává s tím, že samozřejmostí je školení personálu, a to nejen v oblastech odborných, jako je např. prodej doplňkových léčiv, ale rovněž i v prodejních dovednostech.

JPServis aktuálně provozuje 25 prodejen PONT Market po celém Česku, přičemž jedna prodejna je provozována franšízantem. Kromě toho spravuje společnost ještě obchody BioPoint, stánky s občerstvením Minit a kavárnu Momento Café. JPServis je součástí skupiny JLV s téměř miliardovým obratem.