10.10.2016

Franšíza na cestě

Společnost JPServis zdokonaluje servis a prostředí prodejen. Aktuálně provozuje 25 obchodů po celém Česku.

Podmínkou provozování úspěšného obchodu nemusí být jen jeho umístění v nákupním centru nebo na hlavní ulici v centru města. Mezi další vhodná místa patří i frekventované dopravní uzly. Právě tuto strategii zvolila společnost JPServis, která provozuje franšízovou síť obchodů PONT. Většinu prodejen zatím spravuje přímo centrála, aby standard služeb a rozsah sortimentu byl garantován ve všech obchodech s touto značkou.

Pont Market Foto PONT Market

Atraktivita konceptu podle ředitele společnosti JPServis Marka Cagáška spočívá v jistotě silné zákaznické základny, protože až 70 % zákazníků obchodů PONT navštěvuje prodejny pravidelně.

Vedení společnosti zvolilo pro oblast franšízingu takový způsob rozvoje, kdy licence uděluje bývalému zaměstnanci, čili člověku, který zná dobře požadavky provozu. Obchod tohoto typu je již v provozu v železniční stanici Opava východ. Centrála neustále pracuje na zlepšení servisu a prostředí prodejen a aktuálně rozvíjí inovovanou podobu obchodů, kterou chce představit na přelomu letošního a příštího roku. Jako pilotní projekt zmodernizuje jednu z nejstarších prodejen, přičemž se bude snažit co nejvíce reflektovat aktuální trendy a potřeby zákazníků, například důrazem na nabídku čerstvých produktů. Následně bude koncept poskytnut franšízantům.

Pro koncept obchodů PONT je důležité najít dobré místo s velkým pohybem lidí a podle toho jsou také vedena případná jednání. Vedení společnosti tak dává přednost například uzlům hromadné dopravy nebo zdravotnickým zařízením. „V historii jsme přistupovali k udělení franšízové licence přímo svým bývalým zaměstnancům. Není to však podmínka. Hlavním přínosem pro potenciálního zájemce je to, že mu nabízíme funkční systém, standardy, dodavatelské vztahy, výběr vhodného sortimentu a marketing,“ říká o podpoře poskytované franšízantům Marek Cagášek.

Kromě známé značky mohou podle ředitele JPServis franšízanti profitovat z centrálního marketingu, který poskytuje podporu jak v provozních záležitostech, tak například v nákupu. „Máme vytipovaný sortiment, který pouze lokálně mírně modifikujeme. K dispozici jsou dobré smlouvy s dodavateli a pravidelně připravujeme marketingové akce zacílené na náš typ zákazníků,“ dodává s tím, že samozřejmostí je školení personálu, a to nejen v oblastech odborných, jako je např. prodej doplňkových léčiv, ale rovněž i v prodejních dovednostech.

JPServis aktuálně provozuje 25 prodejen PONT Market po celém Česku, přičemž jedna prodejna je provozována franšízantem. Kromě toho spravuje společnost ještě obchody BioPoint, stánky s občerstvením Minit a kavárnu Momento Café. JPServis je součástí skupiny JLV s téměř miliardovým obratem.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank