Majitelé Fruitisima se rozešli
Jako studenti při stáži v Americe vymysleli Jan Hummel a Tomáš Lichtenberg "nejovocnější bary ve tvém okolí". Značka Fruitisimo vyznává slogan LIVE WHAT YOU LOVE, tedy zdravý aktivní životní styl, zábavu, a vášeň pro ovoce všeho druhu. Její nabídka pro zákazníky je postavená především na ovocných a zeleninových koktejlech, zmrzlině či zdravých svačinkách. Česká společnost, poskytující také možnosti franšízy, vznikla v roce 2003. Dnes má v Česku, Slovensku a Maďarsku více než 50 poboček.
Lichtenbergův podíl ve vlastnické společnosti Fruitisimo bude nyní po jeho odchodu rozdělený mezi Jana Hummela a dvojici investorů, kteří do firmy vstoupili na podzim. Leoš Navrátil a Josef Soukal loni odkoupili od dvojice majitelů značky Fruitisimo 30% podíl. Účelem jejich vstupu do firmy je primárně financování zahraniční expanze Fruitisima. Loňské tržby Fruitisima dosáhly sumy 235 milionů korun.
Rozchod byl věcí domluvy
Navrátil se Soukalem nyní po Lichtenbergově odchodu vlastní dohromady zhruba 40% podíl, zbylých 60 % zůstává majetkem Jana Hummela. Svého kolegu musel z vedení vyplatit, částku nezveřejnil. Hlavním důvodem odchodu Tomáše Lichtenberga byly rozdílné představy o řízení firmy. "Došlo k rozdělení rolí jak manažersky, tak majetkově, Tomáš Lichtenberg bude nyní plně vlastnit, i se naplno věnovat řízení a rozvoji společnosti Giftisimo, která se tímto vyčlenila ze skupiny Fruitisimo Group. Oproti tomu Honza Hummel se bude plně soustředit na koncept Fruitisimo. Rozchod byl věcí domluvy, seděli v obou firmách na dvou židlích současně, což nebylo ideální řešení," říká development manager ve Fruitisimo group ČR Michal Příhoda.
Na chodu společnosti ani jejích franšíz změny ve vedení a vlastnictví Frutisima nebudou mít vliv. "Nic zásadního se určitě měnit nebude, ani interně, ani směrem k zákazníkům. O žádném rebrandingu nebo podobně se vůbec neuvažuje," ujišťuje Příhoda. Fruitisimo nadále podle jeho slov pokračuje v rozvoji své sítě ovocných barů, a plánuje v následujících 2 letech vstoupit na další 2 nové evropské trhy. Nové projekty by měla přinést spolupráce Fruitisima s čerpacími stanicemi Shell. V březnu má značka v plánu odstartovat také novou službu rozvozu zákazníkům ve spojení s vlastním eshopem.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!