Úspěšný byznys v teplákách

Trampolínový park Sky Zone se hodí do nákupního centra, může ale stát i v samostatné budově. Optimální velikost plochy parku je od 1500 do 3000 čtverečních metrů.
Středa
17.05.2017
Moderní i tradiční metody, využívání technologií i speciálního nářadí a náčiní. Fitness franšízy v ČR bodují výjimečností.
 

Fitness studia prošla nedávno revolucí i díky novým technologiím, umožňujícím stimulaci svalů za pomoci elektrických impulzů. Moderní způsob posilování (tzv. EMS) v Česku nabízí koncept BodyBody, který časově vytíženým klientům umožňuje posilovat efektivněji, nežli klasické metody. Trénink ve fitness centrech BodyBody je výjimečný také tím, že probíhá v soukromí, pouze za přítomnosti osobního trenéra. I proto je koncept určen spíše pro náročnější klientelu. Paradoxně přitom vyžaduje méně prostoru než mnohé obchody či salony, k otevření fitness studia stačí již koupě jednoho posilovacího přístroje.

Privátní studia třetím rokem působí především v Praze, nové pobočky společnost plánuje otevírat i v dalších velkých a menších městech jako je Brno, Ostrava, Budějovice. Stále proto hledá vhodné franšízanty, u nichž je vítaná podnikatelská zkušenost. Potřeba k otevření studia BodyBody je tělocvična o minimální velikosti 60 čtverečních metrů, počáteční investice se odhaduje na půl milionu. Návratnost bývá podle centrály asi jeden rok. Studio je možné financovat i úvěrem či leasingem. Pro franšízové partnery BodyBody poskytuje výrobce EMS tréninkových přístrojů a vybavení XBody exkluzivní slevu.

Vztah ke sportu, zdravé výživě a podnikání

Zcela z opačného konce do podnikatelského světa doputoval fitness koncept Expreska, jenž využívá naopak kliasické a tradiční metody, díky nimž ženy ve studiích posilují a hubnou. Komplexní cvičební program pro lekci kruhového tréninku, trvající 30 minut, obsahuje prvky kardiovaskulárního a silového cvičení zároveň. Posiluje svaly, zpevňuje tělo, zrychluje metabolismus, spaluje tuky a pomáhá tak snižovat váhu. Speciální hydraulické písty na posilovacích strojích umožňují procvičit více skupin svalů najednou.

Koncept zahrnuje širokou podporu od centrály jako jsou rady, manuály, nápovědy pro méně zkušené podnikatele, coaching, a podobně. Letos by se měl rozšiřovat do Polska, zájemce ale také stále poptává i v ČR. "Ideálním franšízantem je člověk mající vztah ke sportu, zdravé výživě a rovněž se vztahem k podnikání, obchodu či vedení lidí," říká franšízová manažerka Expresky Martina Kodejšová. Pro otevření nové pobočky je potřeba přibližně 700 tisíc korun včetně DPH.

V současnosti má Expreska téměř 40 poboček v ČR a na Slovensku. Během 3 let plánuje rozšíření sítě o dalších 40 – 60 poboček na obou trzích.

Hledají se obchodní skupiny z oblasti zábavního průmyslu

Silného partnera hledá v České republice pro nové pobočky také americká společnost Sky Zone. Ideální jsou pro záměry fitness značky z USA obchodní skupiny se silnou vlastnickou strukturou a zkušenostmi v poskytování služeb zákazníkům nebo v zábavním průmyslu. Franšízant v Česku bude v rámci smlouvy mít na starosti územní rozvoj v celé ČR (Area development). Franšízant získá právo k rozvoji Sky zone po celé zemi nebo regionu v rámci vzájemně dohodnutého plánu rozvoje.

Trampolínové parky Sky Zone zatím svá místa ve střední Evropě teprve hledají, investice na otevření jednoho centra se pohybuje mezi 1 až 2 miliony korun. Provozní systém parku je vždy přizpůsobený jednotlivým zemím. Sky Zone podporuje centrálně prodej vstupenek, prodej a objednávky pití a jídla do občerstvení u sportovišť, rezervaci, harmonogramy, plány, manažerské výstupy, a podobně.