To nejlepší z Našeho Gruntu

Většinovým vlastníkem Sklizeno je nyní s 53,5 % Petr Borkovec, který provozoval řetězec My Food. David Kukla, jenž stál u zrodu původní značky Sklizeno, bude vlastnit asi 31,5 %. Aleš Kotěra z Našeho Gruntu deset procent a pětiprocentní podíl si ponechal původní společník Sklizeno Jiří Studený.
Čtvrtek
22.06.2017
Síť prodejen s potravinami od farmářů přechází pod Sklizeno, stále ale hledá franšízanty ve větších a dopravně frekventovaných městech.
 

Velkými změnami prochází v posledních měsících jedna z ryze českých značek s českým kapitálem Náš Grunt. Začátkem roku společnost koupila sortimentem příbuzná a také česká značka Sklizeno, která ji postupně přeměňuje na součást své franšízové prodejní sítě. Náš Grunt z českého trhu s potravinami ale ani po rebrandingu prodejen nezmizí. "Značku Náš Grunt budeme nadále používat jako produktovou řadu značky Sklizeno," vysvětluje David Pokorný z My Food.

Náš Grunt vznikl v roce 2010, cesta od prvního nápadu na podnikání s potravinami od farmářů k otevření první prodejny trvala celý rok. První prodejnu značka otevřela v létě 2010 na pražských Vinohradech. Koncept byl od začátku budovaný tak, že umožnil rozšíření formou franšíz či vlastních prodejen, prvního franšízanta společnost přibrala pod křídla už na konci téhož roku. Tržby Náš Grunt vykazoval po prvním roce činnosti asi dva miliony korun, v roce 2014 pak díky 30 prodejnám po celé zemi dosáhly na 150 milionů korun.

Na jedné lodi pod jednou vlajkou

Z úspěšného konceptu si proto dosavadní i noví majitelé odnesli "jen to nejlepší", jak sami říkají. "Sloučení značek na provoz naší sítě i celé společnosti mělo výhradně pozitivní dopad," potvrzuje také Pokorný. Prodejny My Grunt - stejně jako ty převzaté od další značky My Food - projdou nyní úpravou loga, vzhledu, i sortimentu, a do budoucna ponesou všechny již název Sklizeno. Přesný termín posledního "sjednocovacího" kroku není zatím známý. Dosavadní franšízanty čeká především nový vizuální styl prodejen, více by se jich změny dotknout neměly.

Celkově by nové Sklizeno mělo mít na 50 poboček. Nové franšízanty hledá v tuto chvíli především ve větších městech a na dopravně frekventovaných místech. Franšízantům rozhodně nesmí chybět chuť do podnikání. Zkušenosti v oboru jsou vítané, ale nejsou podmínkou. Celková vstupní investice činí i s prvotním závozem zboží na prodejnu asi 1 mil. Kč (v závislosti na velikosti prodejny). Franšízanti dostávají od majitelů licence standardní balíček služeb, který zahrnuje podporu při vyhledávání a vybudování prodejny, vstupní školení, podporu při provozu nebo nabídku sortimentu s pravidelnou dodávkou včetně marketingové podpory.