11.05.2018

Studentky, které zlákalo UGO

Podnikatelská příležitost, kterou využily naplno. Franšízantky dvou slovenských UGO Freshbarů začaly s podnikáním hned po vysoké škole.

Své vlastní podnikání nemusíte odkládat na dobu, až budete mít zkušenosti, nebo až vám odrostou děti. Se zkušeným partnerem v zádech, nadšením a ochotou věnovat svůj čas, můžete začít kdykoliv. Třeba hned po vysoké škole, jak ukazuje příběh majitelek dvou UGO Freshbarů na Slovensku. Ivana Duchoňová a Eva Sygutová začínaly společně po studiu ve 24 letech, během dvou let se jim vrátila investice do první pobočky, a i proto neváhaly posléze otevřít další.

UGO franšízantky Foto UGO

"Když se podíváme zpátky, nedovedeme si představit, že bychom to všechno dokázaly bez nich, bez značky UGO," shodují se obě franšízantky.

Proč se rozhodly právě pro franšízu UGO? ”Naše prvotní myšlenka nebyla spojená s franšízovou spoluprací. Chtěly jsme si v OC Mirage otevřít juice bar, ale ředitel obchodního centra nás propojil s UGO, které tu chtělo otevřít Freshbar. A když nám zástupci UGO představili svůj komplexní a profesionální koncept, zaujal nás. Navíc jsme hned po prvním kontaktu cítily ze strany UGO podporu a důvěru, což nás přesvědčilo o tom, že franšízing pro nás bude dobrá cesta,” vysvětluje spolumajitelka UGO Freshbarů v Žilině a Trenčíně Eva Sygutová.

Návratnost investice

První překážkou, se kterou se většinou franšízanti potýkají, je úvodní investice, která se v případě Freshbaru pohybuje od 1 do 2,2 milionu Kč. Té se v jakémkoliv podnikání málokdy vyhnete, ale výhodou franšízingu UGO je, že společnost může pomoci i s jejím financováním. Díky zázemí silné značky, která pomáhá v jednání s finančními institucemi, většinou nebývá získání potřebných prostředků problém. A jak potvrzují franšízantky, investice se vrací rychle, pokud je pobočka správně vedená.

“Pokud to hodnotíme z hlediska nárůstu tržeb, tak rozběh první pobočky trval přibližně rok, kdy tržby meziměsíčně rostly velmi výrazně, což jsme braly jako zadostiučinění a odměnu za naší snahu a tvrdou práci. Investice se začala vracet přibližně po roce a další rok a půl nadále rostly tržby, a i proto jsme se rozhodly otevřít další pobočku v Trenčíně. Tady jsme tehdy dostaly nabídku, která se neodmítá a v pobočce viděly ještě větší potenciál než v té první. V Trenčíně ale bylo už silně konkurenční prostředí, takže návratnost investice se oddálila a i tady trvalo asi rok, než jsme zvítězily nad konkurencí. Aktuálně čísla napovídají, že během následujících dvou let se nám vrátí i tato investice,” popisuje druhá spolumajitelka Ivana Duchoňová.

UGO franšízantky

Jak potvrzují franšízantky UGO s pobočkami v Trenčíně a Žilině, investice se vrací rychle, pokud je obchod vedený správně. Tedy podle daných předpisů a norem.

Ještě větší potenciál

Úspěch pobočky vždy závisí především na jejím vedení, odhodlání a osobním nasazení. Samy majitelky popisují, že především v měsících po otevření v pobočkách trávily i dvanáct hodin denně a podporovala je celá rodina. Ani ony se nevyhnuly řešení krizí, kde chtě nechtě zapojovaly i svou rodinu, ať už to byla pomoc s převozem věcí mezi pobočkami nebo klidně s loupáním ovoce před startem směny. Tohle všechno ale byly výjimky a samy říkají, že mnoha úvodním problémům a krizím se vyhnuly díky podpoře ze strany UGO. “Jsme vděčné především těm, kteří nás na školeních i mimo ně naučili o vedení pobočky mnoho, díky čemuž jsme se vyhnuli mnoha chybám, a pobočku jsme tak od počátku vedly většinou maximálně efektivně. Pomoc se týkala všeho, od výběru vhodných dodavatelů, přes marketingové konzultace, inovování produktů a služeb nebo třeba komunikace s obchodním centrem,” vysvětluje Ivana Duchoňová.

Centrála jim pomohla prý i tím, že neustále přináší inovace, a to jak v řízení Freshbaru a zvyšování efektivity práce, tak i v nabídce samotné. "Nejen, že přináší nápady na vylepšení, ale rovnou i radí, jak je implementovat. To bychom samy nezvládaly,” říká Eva Sygutová. Když se podíváme zpátky, nedovedeme si představit, že bychom to všechno dokázaly bez podpory UGO,” shodují se obě franšízantky na závěr.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank