18.05.2018

Fantastické americké franšízy

Dáte si Jurský svět či Hvězdné války? Americké fastfoody Dairy Queen a Denny’s spojily síly s filmem, aby (nejen) pobavily své hosty.

Do amerických kin míří očekávané kasovní trháky, na jejichž propagaci se ve svých franšízových pobočkách budou podílet populární americké fast-foodové značky. Společnost Lucasfilm si vybrala pro další díl Hvězdných válek řetězec Denny’s, jenž v době kolem premiéry v USA (25. května) nabízí ve svých restauracích speciální menu, inspirované slavnou filmovou sérií. Oblíbené palačinky s jahodami například firma doplnila o tzv. popping candy, což jsou sladké kuličky, které po konzumaci praskají v ústech - mají hostům navodit pocit, že výroba i konzumace pokrmů je součástí vědeckého exeperimentu.

Dairy Queen Jurassic World Foto Dairy Queen

Studio Universal Pictures uzavřelo opětovné partnerství s franšízovou sítí Dairy Queen, která v létě nabídne specialitu odkazující k filmu Jurský svět: Zánik říše. Dairy Queen se specializuje na chlazené produkty jako je zmrzlina, ovocné a ledové nápoje, či zmrzlinové poháry.

Šumí a praskají i mléčné koktejly Denny’s, servírované ve speciálních nádobách s designem, jenž odkazuje k žánru sci-fi (a mezihvězdné lodi Millenium Falcon), a představuje hlavní hrdiny nového filmu Solo: Star Wars Story režiséra Rona Howarda. Do speciální nabídky patří i cheesburger Blaster Fire s pepřovou omáčkou. Každý z hostů Denny’s se tak dočasně může cítit součástí slavné fantastické filmové ságy, a bojovat během oběda či večeře o ovládnutí vesmírné Síly. "Kampaň je součástí pokračující revitalizačního procesu full-service řetězce," uvedl ředitel marketingu John Dillon. Část z výdělku Denny’s věnuje na charitu dětem, které trpí hlady.

Za dinosaury s mraženým krémem

Jestlipak by dinosaurům a jiným pravěkým tvorům chutnala zmrzlina? Letos v létě by si v Hollywoodu mohli dát alespoň mraženou pochoutku, která je inspirovaná jejich dávno zaniklým světem. A především dalším fimem ze série Jurský svět, který první diváci uvidí již 22. června. Řetězec Dairy Queen loni propagoval skrze svoji nabídku hollywoodské Strážce galaxie, letos na svou marketingovou strategii naváže podporou neméně hitového snímku Jurský svět: Zánik říše. Zajímavostí přitom je, že v obou filmech je představitelem hlavního hrdiny herec Chris Pratt, což vyvolává otázky - zda jde o záměr - nejen na sociálních sítích. Speciální mražený krém Jurassic Chomp ozdobí kousky čokolády, vanilka a arašídové máslo.

Součástí obou úspěšných franšízových řetězců se mohou stát i čeští podnikatelé, kteří vlastní společnost z gastronomických nebo obdobných odvětví. Uchazeči o národní či nadnárodní licence Denny’s musí v ČR otevřít 5 franšízových restaurací, předpokládaná investice je asi 5 milionů dolarů. Odhadovaná návratnost je okolo 2 let. V ČR nabízí Denny’s tři druhy franšíz podle typu restaurace. Malá restaurace Denny´s o rozloze 70 až 250 m² je ideální pro nákupní centra, letiště, nádraží, nebo oblasti v okolí univerzit a vysokých škol. Standardní Denny´s s plochou 300 až 800 m² je určen pro samostatně stojící budovy, bary v centrech měst či pro nákupní centra. Třetí variantou je pobočka Denny’s on-the-go podél silnic a křižovatek, která by měla mít plochu od 250 do 500 m².

Dairy Queen hledá stejně tak v ČR partnery mezi silnými úspěšnými firmami a podnikateli, kteří již mají zkušenosti v odvětvích spojených s jídlem a pitím, popřípadě v jiných, souvisejících oborech - obchodní řetězce, lékárny, kina, zábavní parky, hřiště, čerpací stanice, apod. Případný franšízant se musí připravit na následné povinné podepsání exkluzivní smlouvy na regionální zastoupení (Franchise Area Development). Investice za restauraci Grill & chill® je od 1,1 milionu dolarů, průměrný roční výnos na restauraci bývá v průměru 1,3 miliony amerických dolarů. Počáteční kapitálová investice je vždy závislá na podmínkách v konkrétním regionu.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank