Co spojuje a trápí české lídry?

Významní zaměstnavatelé / Firmy, které se dostaly do finále Ocenění Českých Lídrů, zaměstnávaly vloni přes 14,5 tisíce lidí. Zajímavým zjištěním je, že více jak 68 % firem z řad finalistů patří mezi rodinné, nebo alespoň částečně rodinné firmy.
Pondělí
06.08.2018
Ocenění Českých Lídrů (OCL) oceňuje velké ryze české firmy. Nejen to, s jakými problémy se potýkají prozradila Helena Kohoutová, zakladatelka OCL a ředitelka pořádající Agentury Helas.
 

Máte za sebou 2. ročník soutěže Ocenění Českých Lídrů. Bylo něco, co Vás překvapilo?

Velmi milým překvapením, které se však dalo očekávat, je nárůst počtu firem, které se projektu zúčastnily. V letošním roce vzešlo 85 finalistů z 1327 firem, které vyhověly kritériím soutěže. V roce 2017 to bylo 1306 firem. Na první pohled se to může zdát jako malý nárůst, ale je třeba si uvědomit, že se pohybujeme v oblasti ryze českých firem bez mezinárodního kapitálu s obratem převyšujícím 200 milionů korun ročně a zaměstnávajících více než 50 lidí.

Je něco, co mají společnosti v projektu Ocenění Českých Lídrů společné?

Kromě toho, že se jedná o velké české společnosti, jež jsou významnými zaměstnavateli ve svých regionech, jsme díky průzkumu mezi nimi zjistili i celou řadu dalších společných znaků. Celkem 68 % finalistů Ocenění Českých Lídrů se řadí mezi rodinné, nebo alespoň částečně rodinné firmy. Osobně to vnímám jako velmi pozitivní fakt, že rodinné firmy i u nás v České republice mohou dosáhnout výjimečných výsledků a najdeme je i mezi velkými společnostmi. Jak z průzkumu dále vyplynulo, důležitou roli u českých lídrů hrají moderní technologie a jejich využívání ve firmě. Díky nim tak téměř 85 % letošních finalistů umožňuje alespoň některým svým zaměstnancům pracovat nejen z kanceláře. Přes 57 % z nich k tomu využívá cloudová řešení. Stejné procento se pak snaží prostřednictvím moderních technologií zvýšit efektivitu práce. Další skutečností, které jsou si firmy vědomy, je fakt, že pro dosažení úspěchu je třeba inovovat. Jak jsme zjistili, 67 % finalistů uvedlo v posledních letech na trh nový produkt a třetina pak alespoň inovovala stávající produkty.

S jakými problémy se dnes firmy potýkají?

Problému, se kterými se v současné době musí firmy vypořádat, je celá řada. Nicméně ten, který je trápí nejvíce, je nedostatek zaměstnanců a jejich složité hledání. Tento trend potvrdilo 73 % finalistů druhého ročníku. Věřím, že i úspěch v soutěži Ocenění Českých Lídrů pro ně může být vizitkou kvalitní a stabilní firmy, která jim v získávání kvalifikovaných pracovníků pomůže

Co Agenturu Helas v letošním roce ještě čeká?

Ačkoli druhý ročník lídrů máme úspěšně za sebou, práce nekončí. Až do 21. září se mohou hlásit podnikatelky do Ocenění Českých Podnikatelek, projektu, který jsme založili před 11 lety. Vítězky pak představíme na galavečeru 8. listopadu. Na podzim nás pak čeká ještě vyhlášení vítězů soutěže Exportní cena DHL UniCredit pod záštitou agentury CzechTrade, které proběhne 21. listopadu. Uzávěrka registrací do 21. ročníku končí 19. října. Samozřejmě máme naplánovanou řadu klubových setkání, včetně Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club a Helas New Encounters Club.

Chystáte pro členy vašich projektů nějaké novinky?

Cílem všech našich projektů je podporovat a inspirovat české podnikatele a podnikatelky. Víme, že sdílení zkušeností, nové příležitosti a navazování osobních vztahů je v obchodě i životě nesmírně cenné. Proto jsme se rozhodli propojit podnikatelskou platformu fungujících projektů Ocenění Českých Podnikatelek, Exportní cena DHL UniCredit, Ocenění Českých Lídrů a Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club prostřednictvím Superčlenství. Toto propojení přináší maximální užitek svým členům.

Rok 2018 je v celé naší zemi ve znamení oslav 100 let od založení republiky. Máte i Vy v plánu nějak toto významné výročí zahrnout do svých projektů?

Již mnoho let pojí všechny naše projekty společné motto BUDUJEME HRDÉ ČESKO, které právě letos podvědomě snad ještě více zdůrazňujeme. Uvědomujeme si, že práce nás všech navazuje na tradice předchozích generací, a proto je dobré si to připomínat a přistupovat k ní tak, aby z ní mohly těžit i generace následující.


Prostor pro sdílení / „Stejně jako v dalších projektech Agentury Helas, je i cílem Ocenění Českých Lídrů vytvořit platformu, na které se budou moci podnikatelé vzájemně setkávat, inspirovat a vyměňovat si zkušenosti," dodává Helena Kohoutová.

Populární na fóru

Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Dobrý den, souhlasím s Darsi... Já se zajímala o pronájem v Avionu a tam mě byla nabídnutá cena 61000 Kč za 52 m2. Nakonec jsem to teda nevzala, protože bysme to...

3 komentář(e)
posledni 14.10.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017