Růst nejen v číslech / Kromě růstu sítě poboček uzavřela společnost MBE loni další strategické akvizice, jako jsou World Options a Gel Proximity. World Options je poskytovatelem přepravních řešení pro firemní zákazníky ve Velké Británii a USA, zatímco GEL Proximity je technologická platforma zcela zaměřená na logistiku poslední míle.
pondělí
24.07.2023
Společnost MBE dosáhla loni tržeb ve výši 1,3 miliardy eur. Velký podíl na tom mají i franšízové pobočky této globální sítě. Uspět chce i u nás.
 

Franšíza Mail Boxes Etc. (MBE) se specializuje na poskytování řešení v oblasti elektronického obchodování, logistiky, marketingu a tisku pro malé a střední podniky a koncové spotřebitele. Aktuálně ji po celém světě tvoří síť více než 3150 poboček v 52 zemích, kde působí pod různými značkami. Během loňska se koncept rozšířil o 153 nových center a podepsal tři nové rámcové licenční smlouvy, a to v Kolumbii, Maroku a Ekvádoru. Díky tomu rozšířila společnost MBE Worldwide svou globální platformu na nová území. K nim by ráda do budoucna připojila i Česko a Slovensko, kde aktuálně hledá master-franšízového partnera.

S hrdostí mohu říci, že rok 2022 byl naším pravděpodobně nejlepším rokem v historii, a to jak z hlediska organického, tak i neorganického růstu," říká Paolo Fiorelli, předseda představenstva a generální ředitel MBE. „Ve složitém makroekonomickém kontextu, který zhoršuje vysoká inflace v mnoha zemích, v nichž působíme, nejistota ohledně energetických zdrojů a rostoucí náklady dodavatelského řetězce, byly naše výsledky mimořádně pozitivní. Zvýšili jsme hrubé tržby celé skupiny MBE Worldwide o + 28,7 %, které z 1,01 miliardy eur v roce 2021 vzrostly na 1,3 miliardy eur v roce 2022. Ambice, disciplína, odhodlání a nadšení týmu, a to jak na úrovni společnosti, tak na úrovni sítě, pohánějí naše každodenní aktivity a pomáhají nám dosahovat náročných cílů," doplňuje Fiorelli s tím, že společnost tak pokračuje v posilování kapacity jako globálního obchodníka pro malé a střední podniky a spotřebitele, který kombinuje synergie dvou integrovaných platforem: fyzické, která dnes čítá více než 3 150 center obchodních řešení v 52 zemích, a digitální, kterou představuje sada pro elektronické obchodování PrestaShop. Prostřednictvím těchto dvou platforem v roce 2022 uspokojovala obchodní potřeby více než 1 milionu firemních zákazníků po celém světě.

Jednou z destinací, kam by MBE rádo expandovalo je i Česká republika, kde, jak již bylo zmíněno, hledá master-franšízanta. Jeho úkolem bude vybudovat zde síť servisních center. Investice, která na zájemce o master-franšízovou licenci čeká, se pohybuje okolo 3,5 milionu Kč a zahrnuje náklady na nákup exkluzivních master-licenčních práv pro danou zemi, otevření pilotního centra, založení a správu master-franšízového týmu a přizpůsobení modelů a systémů MBE. Samozřejmostí je také školení, které zajistí společnost MBE Worldwide v Itálii.


Prostor pro úspěch / Master-franšízant MBE působí jako oficiální autorizovaný vlastník společnosti Mail Boxes Etc. pro dané území.