Celosvětový byznys / Značka franšízového řetězce realitních kanceláří je na světovém trhu 30 let. U nás je Re/Max zastoupen 1250 makléři a 180 pobočkami v celé zemi.
pondělí
27.11.2023
Jak vypadá současný trh s nemovitostmi a co chtějí současní klienti v tomto oboru? Právě to nám přiblížil generální ředitel franšízové sítě realitních kanceláří Re/Max Jan Hrubý.
 

Re/Max patří mezi světově nejúspěšnější franšízy v oboru realit na světě. Letos je na trhu už 30 let a zastupuje ji na 140 000 makléřů ve 110 zemích světa. U nás působí od roku 2005 a do svého oboru přinesli profesionalitu makléřů a jejich služeb. 

Jak nyní vypadá situace na realitním trhu?

V současné době pozorujeme na realitním trhu příjemné oživení. Roste zájem o starší byty nejen na investice, ale i na bydlení. Řada lidí se snaží využít příznivého poklesu cen nemovitostí i za cenu financování hypotékou s vyšším úrokem, kterou však budou moci v čase refinancovat v kontextu očekávaného poklesu úrokových sazeb. Stále ale převažuje financování v hotovosti. Od loňského léta pak dramaticky vzrostla poptávka po nájmech a tím i cena za metr čtvereční.

Kde vidíte příležitosti pro tento byznys?

Příležitosti na trhu vidíme neustále, protože lidé se stěhují, berou, rozvádí, rozšiřují rodiny nebo se stěhují za prací. A proto hledají nové bydlení. Realitní trh v Česku se bohužel dlouhodobě potýká s nízkou nabídkou bytů, proto jsou u nás reality relativně drahé. V posledních letech však vzrůstá počet lidí, kteří využívají služeb realitního makléře při prodeji ale i nákupu nemovitosti. Jsme rádi, že se úroveň vnímání hodnoty realitních služeb stále posouvá směrem k západu a klienti si čím dál více uvědomují, že je lepší chránit své investice a svěřovat prodej či nákup nemovitost tomu, kdo tuto tématiku řeší profesionálně a na denní bázi. Míra rizika neúspěchu prodeje vlastními silami je totiž v případě, že nemovitost prodáváte či kupujete jen jednou či dvakrát za život, poměrně vysoká.

Jak se oproti předchozím letům Re/Max daří? Je tu znatelná krize, o které se v souvislosti s nemovitostmi hovoří?

V Re/Maxu nemluvíme o krizi, ale o příležitosti. Jestliže se v minulých letech prodala téměř každá nemovitost, která se objevila v nabídce, v loňském roce nastal obrat. My jsme tuto situaci však pochopili jako příležitost pro realitní profesionály, kteří dokáži pracovat s prodejem domu nebo bytu zcela jinak než soukromí prodejci. Ochlazení na trhu se nás proto výrazně nedotklo, protože jsem dokázali i v nových podmínkách prodávat nemovitosti za rozumné ceny. Přidaná hodnota dobrého makléře není jen v tom, že nemovitost správně nacení, vystaví na realitní servery a odprezentuje poptávajícím. Makléř by měl být, více než kdy dříve, nejen odborníkem na správnou prodejní cenu a realitní proces jako takový, ale především skvělým obchodníkem, který určí správnou prodejní strategii, zvolí adekvátní marketingový přístup. Zároveň, a to je velmi důležité, musí být skvělým vyjednavačem, který umí hledat škálu možných řešení vedoucích k finálnímu podání ruky mezi prodávajícím a kupujícím a výslednému prodeji. Především díky tomu, že výše uvedené splňuje, chápe a precizně ovládá valná většina našich makléřů, náš obrat z provizí v loňském roce přesáhl opět jednu miliardu a letos očekáváme podobný výsledek.

Kolik je nyní poboček a makléřů?

V současnosti RE/MAX disponuje v Česku 1250 makléři a 180 pobočkami v celé zemi.

Kde je potenciální prostor pro založení nových?

Máme pokrytou celou republiku, ale stále vidíme příležitost k růstu. Věříme, že budeme obsluhovat dvojnásobek současného tržního podílu. Potenciál rozvoje naší sítě vidíme například v západních Čechách nebo na severní Moravě. Pro zákazníka je důležité mít svého makléře po ruce v dosažitelné vzdálenosti. V současné chvíli cílíme s prodejem franšíz na oblast Klatovy či Nový Jičín, příležitost ale vidíme zcela jistě prakticky ve všech velkých městech nad 80 000 obyvatel. Stejně tak jsme otevřeni náboru nových makléřů prakticky ve všech našich kancelářích. Cílíme na lidi, kteří mají obchodního ducha a rozumí tomu, že úspěch je výsledkem tvrdé práce. Tím, že máme na českém trhu 18 let zkušeností, máme nejlepší systémy tréninku a business developmentu. Ty jsou pak spolu s autentickým leadershipem franšízantů velkou oporou pro to, aby se z nováčků v relativně krátkém čase stali super úspěšní podnikatelé.

Který segment realitního trhu je nyní v útlumu a kde je naopak větší poptávka?

V posledním roce jsme zaznamenali pokles zájmu o velké byty v kategorii 3+1 a domy v okolí Prahy. Nejvýrazněji ale poklesly ceny starších panelových bytů na okrajových sídlištích velkých měst, jejichž cena byla výrazně nadhodnocena. Zájem a cenu si udržují zajímavé stavební pozemky a menší cihlové byty například v Praze, které se dají výhodně pronajímat.

Jaké jsou vaše nejbližší plány, cíle a novinky?

Nejbližší plány spočívají v dalším rozvoji makléřské sítě, investicích do marketingu, IT infrastruktury a vzdělávání, abychom si i nadále udržovali vedoucí postavení na trhu. Na podzim jsme odstartovali dlouhodobou kampaň s pracovním názvem "Když víš s kým" v rámci které chceme oslovit veřejnost a ukázat, že prodej nemovitosti nemusí být složitý. Když tedy víte, s kým se do toho pustit.


Generální ředitel Re/Max Česká republika a Slovensko Jiří Hrubý / „Potenciál pro vznik nové franšízy je především v západních Čechách nebo na severní Moravě. Makléře však nabírají pobočky po celé republice."

Populární na fóru

Jsme obchodníci, ne prodavači

Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...

3 komentář(e)
posledni 20.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Jsme obchodníci, ne prodavači

Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti

3 komentář(e)
posledni 14.11.2014
Mobilní domy míří do Prahy

MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz  

2 komentář(e)
posledni 16.06.2012
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu

jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...

1 komentář(e)
posledni 04.04.2012
Asociace bez dvou realitek

Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...

2 komentář(e)
posledni 20.02.2012
Asociace bez dvou realitek

Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....

2 komentář(e)
posledni 14.02.2012
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda

myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.

1 komentář(e)
posledni 15.01.2012