28.03.2011

Franšízing mě fascinuje

vysvětluje Stuart Schaag, obchodní rada velvyslanectví USA v Praze.

Co je Vaší náplní práce?
Jsme americkou verzí Czech Trade, to znamená, že umožňujeme našim obchodním partnerům budovat vzájemné vztahy mezi oběma zeměmi, Českou republikou a USA. Podporujeme obě strany na obchodní a diplomatické úrovni. To se týká také franšízových konceptů.

Co to konkrétně znamená?
Podporujeme české franšízanty a americké koncepty v několika oblastech – v poradenství, informujeme je o veletrzích a výstavách a nabízíme jim zprostředkovatelskou činnost. Například 1.-3.4. se bude konat franšízový veletrh International Franchise Expo ve Washingtonu, zájemcům rádi umožníme účast. Je to nejlepší způsob pro franšízanty, jak poznat americké systémy osobně a navázat spolupráci. Americkým značkám na českém trhu pomáháme najít potencionální franšízanty dle jejich kritérií. Poskytujeme jim také konzultace o výši příjmů, velikosti a situaci na českém trhu.

Jak nahlížíte na český trh z pohledu franšízingu?
Český trh skýtá ohromné možnosti a potenciál ve franšízingu. Franšízing je vhodnou a úspěšnou metodou podnikání pro malé a středně velké firmy. Zprostředkovává nám jistotu značky, které věříme. Umožňuje nám zažít to samé, stejnou zkušenost ze značky, ať jsme kdekoliv. Tím mě franšízing fascinuje.

Jak si stojí franšízing v USA?
V USA tvoří franšízové firmy 11 % všech společností, v nichž najde uplatnění 11 milionům lidí, kteří vydělají 280 mld USD za rok.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank