Má nákup potravin online budoucnost?

Češi stále nejvíce za potraviny utratí v prodejnách typů supermarkety, hypermarkety a diskonty.
Čtvrtek
25.10.2012
Nejen elektroniku nebo oblečení dnes lidé nakupují přes internet. Podobným způsobem si totiž zájemce může koupit pečivo nebo kávu.
 

Nejčastějším místem nákupu potravin stále zůstává supermarket a hypermarket, vyplývá z aktuálního výzkumu GfK Czech. Následují malé lokální potraviny, a postupně si své místo na trhu získávají i farmářské trhy, které se stále více stávají oblíbeným místem k nákupu. A to nejen pro svoji kvalitu, ale i pro zboží, které není v jiných obchodech dostupné.

Přes internet si potraviny někdy nakoupí alespoň pět procent lidí. Jedná se převážně o vysokoškolsky vzdělané lidi, kteří mají příjem domácnosti nad 50 000 korun. Nejčastějším problémem k nákupu potravin online je snaha mít nad nakoupeným zbožím co možná největší kontrolu. "Obavy z nedoručení objednaného zboží, špatná dodávka a dodací lhůty mohou potencionální klientelu odradit. Dvou a více hodinové čekání na čerstvé potraviny by mohlo být pro některé zákazníky odrazující, a cena za dodání jen menšího nákupu není zrovna nízká," vysvětluje Monika Bodorová ze společnosti GfK Czech.

Dobrou zprávou je, že 12 procent zákazníků, kteří v současnosti nenakupují potraviny online, nemá definovánu žádnou bariéru, a další čtyři procenta z nich o této možnosti ani neví. Naopak lidé, kteří potraviny přes internet nakupují, vidí výhody jednoznačně v pohodlí, které skýtá především komfort bez zbytečných front u pokladen, a rychlosti, jaké se osobní návštěva nákupního místa nemůže rovnat. Výhodnější cena a možnost objednání málo dostupného zboží je dalším přínosným faktorem pro objednání online. Zákazníci, kteří přes internet již nakupovali, jsou podle výzkumu se službami spokojeni.

Přesto platí, že potraviny Češi nakupují hlavně v tradičních obchodních řetězcích. V České republice je ve srovnání se Slovenskem rozšířenější nakupování v hypermarketech - 36 procent českých domácností tam utratí největší část výdajů za potraviny a drogerii, zatímco na Slovensku má hypermarket jako hlavní nákupní místo 29 procent domácností. Na oblibě stále více získávají diskonty (17% mezi českými a 14% mezi slovenskými zákazníky).


Populární na fóru

Česká značka, skvělá značka

Úvěru zpracováváme zcela zdarma. Všechny podmínky uvedeme jasně a jasně. Platíme za váš účet do 24 hodin. Aplikace telefonicky nebo e-mailem není povinná....

1 komentář(e)
posledni 27.04.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017