25.10.2012

Má nákup potravin online budoucnost?

Nejen elektroniku nebo oblečení dnes lidé nakupují přes internet. Podobným způsobem si totiž zájemce může koupit pečivo nebo kávu.

Nejčastějším místem nákupu potravin stále zůstává supermarket a hypermarket, vyplývá z aktuálního výzkumu GfK Czech. Následují malé lokální potraviny, a postupně si své místo na trhu získávají i farmářské trhy, které se stále více stávají oblíbeným místem k nákupu. A to nejen pro svoji kvalitu, ale i pro zboží, které není v jiných obchodech dostupné.

potraviny

Češi stále nejvíce za potraviny utratí v prodejnách typů supermarkety, hypermarkety a diskonty.

Přes internet si potraviny někdy nakoupí alespoň pět procent lidí. Jedná se převážně o vysokoškolsky vzdělané lidi, kteří mají příjem domácnosti nad 50 000 korun. Nejčastějším problémem k nákupu potravin online je snaha mít nad nakoupeným zbožím co možná největší kontrolu. "Obavy z nedoručení objednaného zboží, špatná dodávka a dodací lhůty mohou potencionální klientelu odradit. Dvou a více hodinové čekání na čerstvé potraviny by mohlo být pro některé zákazníky odrazující, a cena za dodání jen menšího nákupu není zrovna nízká," vysvětluje Monika Bodorová ze společnosti GfK Czech.

Dobrou zprávou je, že 12 procent zákazníků, kteří v současnosti nenakupují potraviny online, nemá definovánu žádnou bariéru, a další čtyři procenta z nich o této možnosti ani neví. Naopak lidé, kteří potraviny přes internet nakupují, vidí výhody jednoznačně v pohodlí, které skýtá především komfort bez zbytečných front u pokladen, a rychlosti, jaké se osobní návštěva nákupního místa nemůže rovnat. Výhodnější cena a možnost objednání málo dostupného zboží je dalším přínosným faktorem pro objednání online. Zákazníci, kteří přes internet již nakupovali, jsou podle výzkumu se službami spokojeni.

Přesto platí, že potraviny Češi nakupují hlavně v tradičních obchodních řetězcích. V České republice je ve srovnání se Slovenskem rozšířenější nakupování v hypermarketech - 36 procent českých domácností tam utratí největší část výdajů za potraviny a drogerii, zatímco na Slovensku má hypermarket jako hlavní nákupní místo 29 procent domácností. Na oblibě stále více získávají diskonty (17% mezi českými a 14% mezi slovenskými zákazníky).

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank