25.10.2013

Známe Štiky českého byznysu

Absolutním vítězem letošního 10. ročníku prestižního ekonomického žebříčku se stala společnost Deichmann - obuv.

Vítěz soutěže Deichmann – obuv působí v České republice již 10 let a v říjnu tohoto roku otevřela svou jubilejní 100. prodejnu. Druhé místo získaly plzeňské ETD Transformátory, dnes již jediný výrobce výkonových transformátorů na území ČR a SR s úplným vlastním know-how a odpovídajícím výrobním zázemím a certifikovanými zkušebnami. Třetí příčku obsadily brněnské Poclain Hydraulics. Tato firma se zabývá výrobou a prodejem pomaluběžných hydraulických motorů, ventilů, čerpadel, elektronických komponentů a vodních elektráren . Vyplývá to z výsledků soutěže Štiky českého byznysu, jejímž zakladatelem je společnost Coface. „Letošní Štiky českého byznysu mají v průměru menší přírůstky obratu, ale drží si ziskovost a solventnost na úrovni roku 2011 a 2012,“ říká Martin Růžička z firmy Coface.

Stiky ceskeho byznysu, winners Foto Agentura helas

Žebříček Štiky českého byznysu není ovlivněn individuální volbou hodnotitelů o největší či nejznámější firmě, ale je výsledkem objektivního a komplexního posouzení ekonomických ukazatelů finančního zdraví firmy.

„Jako specialisté na rodinné firmy jsme potěšeni, že z letošního celkového počtu 42 soutěžních firem bylo celkem 23 rodinných. Čistě české jedno-rodinné firmy nalezneme v žebříčku 4. Celkem 12 firem je vlastněno více jednotlivci/rodinami a 7 bylo zahraničních rodinných firem,“ říká Petr Laštovka, partner Emun Partners s tím, že letošní vítěz, německá rodinná firma Deichmann se 100-letou tradicí, může být pro řadu úspěšných místních firem jistě dobrou inspirací. Dle tohoto ukazatele bude dle Laštovky jistě zajímavé do budoucna sledovat vývoj těchto letošních „rodinných štik“ z hlediska jejich nástupnictví.

„Úspěšné rodinné firmy, na které se jako personálně poradenská firma zaměřujeme, si uvědomují, že mají náskok jen díky lidem. V tomto roce jsme oslovili zástupce šedesáti českých rodinných firem s ročním obratem nad 100 milionů korun,“ přibližuje David Krajíček, Managing Partner Krajíček & Associates. Jak dále říká, z tohoto počtu 45% těchto společností má zkušenost s využitím služeb přímého vyhledávání kandidátů na klíčové manažerské pozice, 30% by v případě potřeby vyhledání manažera na klíčovou pozici využilo služeb profesionálů v tomto oboru a zbývajících 25% procent nepřipouští obsazení klíčových pozic ve firmě nikým jiným než rodinnými příslušníky.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank