Známe Štiky českého byznysu

Žebříček Štiky českého byznysu není ovlivněn individuální volbou hodnotitelů o největší či nejznámější firmě, ale je výsledkem objektivního a komplexního posouzení ekonomických ukazatelů finančního zdraví firmy.
Pátek
25.10.2013
Absolutním vítězem letošního 10. ročníku prestižního ekonomického žebříčku se stala společnost Deichmann - obuv.
 

Vítěz soutěže Deichmann – obuv působí v České republice již 10 let a v říjnu tohoto roku otevřela svou jubilejní 100. prodejnu. Druhé místo získaly plzeňské ETD Transformátory, dnes již jediný výrobce výkonových transformátorů na území ČR a SR s úplným vlastním know-how a odpovídajícím výrobním zázemím a certifikovanými zkušebnami. Třetí příčku obsadily brněnské Poclain Hydraulics. Tato firma se zabývá výrobou a prodejem pomaluběžných hydraulických motorů, ventilů, čerpadel, elektronických komponentů a vodních elektráren . Vyplývá to z výsledků soutěže Štiky českého byznysu, jejímž zakladatelem je společnost Coface. „Letošní Štiky českého byznysu mají v průměru menší přírůstky obratu, ale drží si ziskovost a solventnost na úrovni roku 2011 a 2012,“ říká Martin Růžička z firmy Coface.

„Jako specialisté na rodinné firmy jsme potěšeni, že z letošního celkového počtu 42 soutěžních firem bylo celkem 23 rodinných. Čistě české jedno-rodinné firmy nalezneme v žebříčku 4. Celkem 12 firem je vlastněno více jednotlivci/rodinami a 7 bylo zahraničních rodinných firem,“ říká Petr Laštovka, partner Emun Partners s tím, že letošní vítěz, německá rodinná firma Deichmann se 100-letou tradicí, může být pro řadu úspěšných místních firem jistě dobrou inspirací. Dle tohoto ukazatele bude dle Laštovky jistě zajímavé do budoucna sledovat vývoj těchto letošních „rodinných štik“ z hlediska jejich nástupnictví.

„Úspěšné rodinné firmy, na které se jako personálně poradenská firma zaměřujeme, si uvědomují, že mají náskok jen díky lidem. V tomto roce jsme oslovili zástupce šedesáti českých rodinných firem s ročním obratem nad 100 milionů korun,“ přibližuje David Krajíček, Managing Partner Krajíček & Associates. Jak dále říká, z tohoto počtu 45% těchto společností má zkušenost s využitím služeb přímého vyhledávání kandidátů na klíčové manažerské pozice, 30% by v případě potřeby vyhledání manažera na klíčovou pozici využilo služeb profesionálů v tomto oboru a zbývajících 25% procent nepřipouští obsazení klíčových pozic ve firmě nikým jiným než rodinnými příslušníky.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017