Soutěž exportérů
V jedné z hlavních kategorií, kterou je „Středně velká společnost“, zvítězila Chropyňská strojírna, dodavatel svařovacích, montážních a dopravních linek určených především pro automobilový průmysl ve střední a východní Evropě. Vítězem kategorie „Malá společnost“ se stala společnost FLAJZAR zabývající se internetovým prodejem elektroniky, součástek a dílů.
Vítězem kategorie „Exportér regionu – Liberecký kraj“ se stala společnost G&B beads, jeden z největších výrobců tradičních českých skleněných perlí, která současně obsadila i 3. místo v kategorii „Malá společnost“. “Exportérem teritoria – země Visegrádské čtyřky” byla zvolena společnost Chropyňská strojírna, vítěz kategorie “Středně velká společnost”. Zbývající dvě ocenění „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ a „Nejúspěšnější klient CzechTrade z Jihomoravského kraje“ získala společnost JULI Motorenwerk, která patří k největším světovým výrobcům manipulační techniky, a T Machinery, společnost z Ratíškovic, která je významným výrobcem s osmdesátiletou tradicí zabývající se vývojem a výrobou dobývacích komplexů pro uhelnou hlubinnou těžbu.
Do finálního hodnocení letošního ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit se dostalo 102 společností, z nichž více než polovina byla oproti loňskému ročníku nováčky. V kategorii „Středně velká společnost“ soutěžilo 61 společností, 41 bojovalo o výhru v kategorii „Malá společnost“. Celkový obrat soutěžících firem dosáhl letos necelých 24 miliard Kč, což je o 2 miliardy více než v loňském roce. Podíl exportu na celkovém obratu získal za všechny soutěžící společnosti více než polovinu, konkrétně 56,36 %.
„Pro nás jsou úspěchy českých exportérů signálem, že tu máme mnoho šikovných lidí a nadaných podnikatelů, kteří šíří dobré jméno České republiky po celém světě. Věříme, že jejich příběh si zaslouží pozornost a ocenění. Náš závazek je jim bezpečně přepravit jejich produkty do jakékoliv destinace. Snažíme se být jim již třetí desetiletí partnerem, na kterého se mohou vždy spolehnout,“ řekl Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express.
Exportní cena DHL UniCredit se pořádá již od roku 1997, kdy přišla společnost DHL s myšlenkou uspořádat pro domácí vývozce soutěž, která by vyzdvihla ty nejúspěšnější a poskytla inspiraci a povzbuzení. Spojila se s agenturou CzechTrade, a tak vzniklo vůbec první ocenění udělované malým a středně velkým exportním firmám v České republice, které se za ta léta stalo tradiční soutěží.
PŘEČTI ČLÁNKY
Do finále soutěže postoupilo z konkurence 1975 semifinalistek. Novou kategorii Cena pro nejzajímavější franšízu vyhrál franšízový koncept Refresh Bistro.
Projekt představující největší a neúspěšnější české firmy letos po sedmé rozdával ceny. Vítězové vzešli z konkurence 1356 nominovaných.
Zaměstnáváte „dohodáře“ anebo třeba máte práci organizovanou formou směn? Přečtěte si, co nového přináší novela zákoníku práce. Připravte se na platnost nařízení včas.
Unikátní produkty a služby jsou obchodním hitem. Jsou však i případy, kdy na nich můžete prodělat. Jak se stát v tomto ohledu úspěšnými?
Projekt Ocenění Českých Podnikatelek prozradí již pošestnácté jména úspěšných podnikatelek, kterým se daří rozvíjet své firmy.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI