24.04.2014

Změna myšlení

Česká společnost potřebuje naprosto zásadní kvalitativní změnu myšlení. Na setkání klubu Ocenění českých podnikatelek to řekl Stanislav Bernard, generální ředitel Rodinného pivovaru Bernard.

Setkání bylo tentokrát věnováno tématu „Jak řešit prodej firmy? Jak zjistit její hodnotu?“. Právě takovou situaci musel v minulosti řešit i Rodinný pivovar Bernard. „Bylo to poměrně stresující období. Hledali jsme partnera, protože jsme na trhu, který byl přesycen a zároveň obsazen silnými nadnárodními firmami, které byly o dva až tři řády výš než my, byli 10 let. V době, kdy jsme firmu kupovali, byla naše účetní hodnota 9,5 milionu korun. Pivovar jsme vydražili za cenu několikanásobně vyšší, za 52 milionu,“ vzpomíná Stanislav Bernard. Se strategickým partnerem, belgickým pivovarem Duvel Moortgat, se pivovar dohodl v roce 2001 na navýšení kapitálu, díky čemuž získal 50 procentní podíl.

Setkání OCP v Budha Baru, Petr Šíma z NSG Morison, Richard Etrych Foto Agentura Helas

Již osmnácté setkání OCP proběhlo v prostorách Buddha Bar Hotel Prague. Poradit přišel podnikatelkám nejen Petr Šíma, zakládající partner společnosti NSG Morison a porotce soutěže OCP s kolegou Richardem Etrychem, ale také Stanislav Bernard, spolumajitel Rodinného pivovaru BERNARD.

Dnešní hodnota pivovaru je však zcela jiná, a to i přes komplikace, se kterými se musí i dnes potýkat. „Čím dál tím víc mám pocit, že velká část společnosti jde cestou levných cen, letáků, slev, různých přemalovaných fasád a čím dál tím víc jsme přesvědčen o tom, že pokud se někdo pokouší něco dělat poctivě, lidé to naštěstí časem vycítí,“ říká Stanislav Bernard s tím, že Rodinný pivovar Bernard si jde vlastní cestou. Vlastní cestou ke kvalitě, k poctivosti, ke službám a právě to jsou lidé schopni ocenit.  

Všichni společně

Důkazem toho, že si pivovar Bernard jde opravdu vlastní cestou, jsou i jeho firemní hodnoty, na jejichž tvorbě se aktivně podíleli sami zaměstnanci. Bylo to 6 až 7 let zpátky, kdy jsme se rozhodli, že je potřeba ve firmě zkusit vytvořit co nejvhodnější podnikatelské, resp. lidské prostředí. Potřebovali jsme vědět, co našim lidem ve firmě chybí, vadí a co by přivítali. Požádali jsme je, aby si sami řekli, jaké firemní hodnoty chtějí, aby firma měla a dodržovala,“ přibližuje Stanislav Bernard.

Celý proces trval zhruba rok a půl. Výsledkem bylo pět slov, na jejichž významu a dodržování se shodlo jak vedení, tak i zaměstnanci. „Hodnoty nám například napomáhají při výběru lidí, nových kolegů. Je to filtr, který zamezí, aby do firmy přicházeli lidé, jež nabourávají atmosféru. Lidi si u nás váží svého prostředí. Sami si ho vytvořili a kolegy si vybíráme. Pro mě je to nejsilnější deviza, kterou po těch 23 letech cítím,“ dodává Stanislav Bernard.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank