27.10.2014

Štiky byznysu odhaleny

Ocenění Štiky českého byznysu zná své vítěze. Celorepublikovým vítězem se stala společnost Benteler Maschinenbau CZ. Portál Franchising.cz byl u toho.

Jedenáctý ročník ekonomického žebříčku Štiky českého byznysu zná své vítěze. Žebříček ovládla liberecká společnost Benteler Maschinenbau CZ, která vyvíjí speciální stroje a zařízení pro sklářský a automobilový průmysl. Titul Česká štika přiřkla porota českobudějovické rodinné firmě Elektra PV, která se zaměřuje na prodej elektrospotřebičů pro domácnost. Pořaddatelem je agentura Helas a mediálním partnerem ocenění je i portál Franchising.cz a magazín Vlastní firma FRANCHISING.

vítězové Štiky českého byznysu Foto Agentura Helas

Žebříček Štiky českého byznysu založila společnost Coface Czech počátkem roku 2005 s cílem identifikovat české podniky rostoucí s dobrými výsledky hospodaření a dobrou úrovní likvidity a finanční stability.

Firmy, které se umisťují v žebříčku Štiky českého byznysu 2014, sází na ziskovost a vlastní financování. "V posledním ročníku žebříčku Štik českého byznysu 2014 se nám potvrzuje, že hlavním tahounem v komplexním hodnocení ekonomických výsledků tj. v tzv. souhrnném Indexu 1000, je vysoká ziskovost vůči vlastnímu jmění a aktivům, nízká zadluženost a vysoká likvidita ve financování pracovního kapitálu," říká Martin Růžička, Country Manager společnosti Coface Czech, zakladatele žebříčku Štik.

Česko je na expanzi malé

Růst tržeb se od roku 2009 upozaďuje, neboť obecně podmínky na trhu pro růst tržeb nedosahují příznivých hodnot let 2004-2008. Nicméně k nárůstu tržeb u firem v žebříčku samozřejmě dochází, přičemž u prvních 100 firem v pořadí dosahuje souhrn tržeb za rok 2013 hodnoty 320 mld. Kč, a to odpovídá cca 8,2 % z HDP 2013 (v roce 2013 šlo o 307 miliard Kč, což odpovídalo 7,9% podílu HDP 2012).

Při představení štik se odborníci také zamysleli nad trhem. „Česko je relativně malý trh. Jak ukázal, průzkum PwC, pětina generálních ředitelů významných tuzemských firem vidí největší růstové příležitosti v letošním roce na nějakém ze svých stávajících zahraničních trhů. Zahraniční působení však znamená sledovat nejen ekonomické příležitosti a hrozby, ale i geopolitická rizika, která nyní eskalují v různých částech světa. Podniky by měly být připraveny na případný výpadek svých odběratelů a hledání nových odbytišť. Každý vstup na nový zahraniční trh s sebou nese také pečlivou volbu právní formy působení v cizině, analýzu daňového režimu či zvážení dopadů na ostatní podniky v rámci skupiny,“ upozorňuje Zenon Folwarczny z poradenské společnosti PwC Česká republika.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank