Do soutěže Exportní cena DHL UNICREDIT se mohou přihlásit vývozci, kteří splňují podmínky vlastnictví a hranici minimálního vývozu. Základní hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2012 a rok 2013) a podílu exportu na obratu firmy.
Úterý
02.12.2014
Řada českých malých a středních exportérů není vázána jen na tradiční evropská exportní teritoria. Svědčí o tom vítěz kategorie „Globální exportér“ v rámci 17. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit.
 

Firma  2N Telekomunikace, která toto letos poprvé udělované ocenění získala, exportovala v roce 2013 do 138 různých zemí. „Současně jsme registrovali více než 30 soutěžících, kteří exportovali do více než 20 zemí. Pokud pak mezi exportními destinacemi vidíte země jako Papua Nová Guinea nebo Svatý Bartoloměj, pak můžeme říci, že se české malé a střední firmy staly bez pohyby globálními,“ komentuje výsledek Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express CZ a CEU.

V jedné z hlavních kategorií, kterou je „Středně velká společnost“, zvítězila společnost HIT OFFICE, výrobce potravinářského a archivačního programu. Vítězem kategorie „Malá společnost“ se stala dynamicky se rozvíjející firma Uniron, mezi jejíž hlavní činnosti patří tváření hliníkového materiálu pro sektor automotive, tváření oceli, konstrukce a výroba postupových lisovacích nástrojů.

Výběr z nejlepších

Vítězem kategorie „Exportérem teritoria“, kterým byla pro letošní rok zvolena Afrika, se stala ryze česká firma Medica Filter založená v roce 1991. Zbývající dvě ocenění „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ a „Nejúspěšnější klient CzechTrade z Jihomoravského kraje“ získala společnost NATE – nápojová technika, která se více než 60 let dodává jednotlivé stroje i kompletní linky pro stáčení nápojů a jiných tekutin.

Do finálního hodnocení letošního ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit se dostalo 100 společností, z nichž 40 procent se do soutěže přihlásilo poprvé. V kategorii „Středně velká společnost“ soutěžilo 53 společností, 47 bojovalo o výhru v kategorii „Malá společnost“. Celkový obrat soutěžících firem dosáhl letos více než 18 miliard Kč, což je o necelých 6 miliard méně než vloni. Podíl exportu na celkovém obratu získal za všechny soutěžící společnosti více než polovinu, konkrétně 59,68 %.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017