Firmy hromadně porušují zákon

Naprosto nejhorší přístup k dodržování platných právních norem mají firmy, které podle ČSÚ nevykazují tržby.
Čtvrtek
11.06.2015
Informační povinnost neplní 67 % společností na tuzemském trhu.
 

Poslední tři roky, neposkytlo nařízené informace ani jednou celkem 45 % firem. Zákon o účetnictví ukládá společnostem povinnost vkládat do obchodního rejstříku účetní závěrku a výroční zprávu. Nejméně společností, které dokládají svou dokumentaci, se nachází v Praze. Naopak nejlepší morálku v tomto ohledu vykazují firmy sídlící v Královehradeckém kraji.  S touto povinností mají největší problémy menší firmy s tržbami do 10 milionů korun a podniky, které podnikají v oblasti obchodu. 

Přitom pravidelným sledováním výsledků hospodaření lze v podnikání předcházet potenciálním budoucím problémům a utajování informací o hospodaření tak znemožňuje efektivní prověřování obchodních partnerů,“ dodala Petra Štěpánová ze společnosti Bisnode, která analyzuje tento ukazatel již sedm let.

Z pohledu typu obchodní činnosti jsou nejspolehlivější firmy z oboru pronájmu nemovitosti a výroby elektřiny, kde zákonnou povinnost nesplnilo 33 %, respektive 41 % podnikatelských subjektů. Naopak nejhorší výsledky vykazuje maloobchod a velkoobchod, přičemž nejhorších hodnot za rok 2013 dosáhly maloobchodní společnosti s potravinami, nápoji a tabákovými výrobky, kde výkazy nezveřejnilo téměř 88 % z nich.

Naprosto nejhorší přístup k dodržování platných právních norem mají firmy, které podle ČSÚ nevykazují tržby. V této kategorii informační povinnost dlouhodobě neplní přes 82 % společností. „To mimo jiné souvisí s tím, že podstatná část těchto firem jsou spící schránky, které nevykazují žádné podnikatelské aktivity,“ říká analytička Bisnode Petra Štěpánová s tím, že dlouhodobě platí, že čím vyšší tržby firmy vykazují, tím lépe plní informační povinnost. Nejlepší přístup ke zveřejňování finančních výkazů mají naopak společnosti s ročními tržbami přesahujícími jednu miliardu korun.

 


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017