Optimismus českých exportérů posiluje

Pouze 24 % firem se v nejbližších 12 měsících chystá rozšířit export do více zemí, než kam v současnosti vyváží. Kromě Evropské unie lákají vývozce trhy v Severní Americe, Číně, Jihovýchodní Asii a Blízkého a Středního východu.
Čtvrtek
08.10.2015
Přestože exportní firmy očekávaly v letošním roce stagnaci objemu exportu, ve skutečnosti 48 % exportních firem uvádí meziroční vzrůst, a to je o celých 5 % více než loni.
 

Pozitivní zprávou je, že bezmála polovina exportérů očekává růst exportu také v příštích letech, což dokazuje index exportního sebevědomí, který je s 42 % druhý nejvyšší za posledních 5 let. Podmínky pro export z ČR považuje 77 % exportérů za stabilní. K oživení exportu firmám letos nejvíce pomohla vyšší poptávka a nárůst zakázek, nový obchodní partner, nová technologie do výroby a intervence ČNB v neprospěch koruny. Více než třetina exportérů se ovšem nejvíce obává právě o budoucí vývoj koruny. Vyplývá to z výsledků letošního Exportního výzkumu DHL, který realizuje společnost DHL Express.

Největší příležitostí pro české exportéry v následujícím roce je celkové oživení trhu a s ním související vyšší poptávka, která znamená nové zákazníky a obchodní partnery. „Česká ekonomika stojí na solidních základech a pokračuje i nadále v oživování. S aktuálně odhadovaným více než 4% meziročním růstem HDP se dokonce řadíme na špičku EU. Již několik let nepochybuji o významném vlivu právě našich českých exportérů na růst HDP. S nadšením také sleduji jejich optimismus a víru v růst exportu i v dalších letech,“ uvádí Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express CZ a CEU.

EU jako místo pro obchod

Pro naprostou většinu exportérů jsou klíčovými trhy stále země EU a jejich význam dokonce ještě mírně stoupl. Druhou nejvýznamnější oblast exportu pro české exportéry dosud představuje Rusko, avšak ubylo firem, které tam vyváží. Stejně tak ubylo firem vyvážejících do Číny, Jihovýchodní Asie a Jižní Ameriky.

V příštích 12 měsících očekávají exportéři další pokles objemu exportu do Ruska. Nejdůležitější současnou destinací i největší budoucí příležitostí zároveň je Německo. Přestože je Rusko v současné době společně s Polskem až třetí nejdůležitější destinací pro export, z hlediska budoucích příležitostí si drží druhou pozici za Německem. Druhou nejdůležitější destinací exportu českých firem je Slovensko, které si i mírně polepšilo i z hlediska země s největší exportní příležitosti.


Populární na fóru

Česká značka, skvělá značka

Úvěru zpracováváme zcela zdarma. Všechny podmínky uvedeme jasně a jasně. Platíme za váš účet do 24 hodin. Aplikace telefonicky nebo e-mailem není povinná....

1 komentář(e)
posledni 27.04.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017