07.08.2017

Uber válcuje všechny značky

Největší přírustky v počtu zákazníků hlásí sdílené ekonomické firmy, aplikace na posílání zpráv, ale i společnosti z bankovnictví a cestování.

Současného zákazníka definoval průzkum jako osobu, která za posledních 30 dní alespoň jednou navštívila internetové stránky dané společnosti, či u ní alespoň jednou nakoupila zboží - v tomto směru brala analýza v potaz obor. Pro letecké společnosti byl tak rozhodující poslední rok, v oblasti stravování pak šlo o posledních 30 dní.

Lyft taxi

Společnost YouGov BrandIndex vyhodnotila zákaznická data více než 1 500 značek, čísla za první pololetí roku 2017 porovnala s počtem zákazníků před rokem. Největším konkurentem Uberu je v tuto chvíli značka Lyft.

Nejvíce zákazníků přibylo podle těchto propočtů aktuálně po celém světě společnosti Uber, jejich počet narostl o 8% bodů. Podle analýzy mezi zákazníky Uberu patří celých 26 % tzv. mileniálů. Hlavním rivalem Uberu je pak firma Lyft, která si polepšila o 6 procentních bodů a dosáhla na 12 % mileniálů. Trendy tedy jasně naznačují, že u nejsilnější zákaznické skupiny současnosti stále získavá na popularitě všudypřítomné sdílení, které začíná ovlivňovat i průmyslová odvětví jako je automobilový průmysl, či hotelové služby.

Na internetu působí další značky v TOP 10: Instagram, Snapchat, Twitter, Spotify a WhatsApp. Mezi ně se vtěsnaly dvě značky, jejichž obchody nesouvisí s počítači ani webem: Delta Air Lines a Adidas. Mezi nejlepších 20 značek se překvapivě neprobojovala ani jediná automobilka, nejlepší Audi skončila 36. Mezi gastronomickými firmami vykázala největší nárůst zákazníků značka kuřecích sendvičů Chick-Fil-A, když skončila 24.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank