Blogy přežily i sociální sítě

Aktuální vizuální a textový obsah na firemních webech je přirozenou součástí snahy získat a udržet pozornost zákazníků, kteří stále častěji reagují spíše na emocionální lidské příběhy, než na strohé informace. Firemní blog je pro tyto účely ideální platformou.
Pátek
09.02.2018
Až 42 % nejhodnotnějších firem podle Fortune 500 se věnuje blogování. Komunikace značek na vlastním webu posiluje třetím rokem v řadě, české firmy nejsou pozadu.
 

Ani překotný rozvoj sociálních sítí v posledních letech neznamenal konec firemního blogování. I když tomuto způsobu komunikace ještě před několika lety řada odborníků nevěstila zářnou budoucnost, opak je pravdou. Rostoucí počet sociálních kanálů sice ubral na síle firemnímu blogování, ale řada společností se pravidelnému psaní na firemních stránkách věnuje i nadále.

Z dostupných dat žebříčku Fortune 500 je jasně vidět, že od roku 2013 poklesl počet firem provozujících blogy, ale v roce 2015, kdy dosáhl svého dna s 21 %, se trend obrátil a začal prudce růst. Více než 42 % nejhodnotnějších firem aktuálně využívá ke komunikaci své značky blog a 62 % má dokonce oficiální blog nebo vlastní web, kde pravidelně vystavuje své novinky.

V Česku lze pozorovat podobný trend. Z interních dat společnosti Webnode vyplývá, že firmy své webové stránky standardně doplňují blogy. Důvody jsou jasné. „Firmy a také podnikatelé si uvědomily důležitost webové prezentace, díky níž mohou komunikovat své produkty a služby jak laické, tak odborné veřejnosti. Nemusí jít přitom nutně o propagaci značky, ale třeba o zprostředkování zajímavého obsahu. Stále častěji tak pravidelně informují nejen o dění ve firmě, ale především o trendech a novinkách v jejich oboru podnikání,“ řekl Slawomír Jakub Budziak, Head of Team Leaders ve Webnode.


Čísla o blogování:

  • 55% webů s blogy má větší návštěvnost než weby bez blogů

  • Weby s blogy mají v průměru o 434 % více zaindexovaných stránek, a o 97% více zpětných odkazů

  • Nejčastěji blogují lidé od 21 do 35 let

  • Až 60% spotřebitelů nakoupuje produkt z důvodu doporučení na blogu

  • Psaní pravidelných příspěvků může zvýšit návštěvnost blogu až o 30%

  • Blogy patří k nejlepším a nejúčinnějším nástrojům jak prezentovat značku

  • Blog výrazně zvyšuje důvěryhodnost webu

  • Příspěvky s obrázky a fotografiemi přečte až o 94 % více uživatelů internetu


K velkému obratu v roce 2015 došlo vlivem několika faktorů. Být ideovým vůdcem je v dnešním byznysu stále důležitější strategie. Proto firmy hledají neustále nové způsoby, jak zaujmout a upozornit na sebe, a blogování je jedním z nich. Znamená sice určitý závazek, protože je nutné připravovat obsahově hodnotné články, které by měly být publikovány alespoň dvakrát či třikrát týdně, ale na druhé straně obsah vedený povětšinou ve formální rovině je tím, co někteří zákazníci vyžadují.

Firmy si zároveň uvědomily, že vynakládat finance na blogování je efektivnější, než bojovat o pozornost na Facebooku. V neposlední řadě je k tomu vede SEO, protože vydávání nového obsahu může pozitivně ovlivnit optimalizaci obsahu webu pro vyhledávače. Některé rozdíly v přístupu k příznivcům (a naopak ve vztahu fanoušků k oblíbeným značkám) ale přetrvaly. Zatímco lidé na sociálních sítích komentují kde co, diskuzní fóra pod blogy většinou zejí prázdnotou a počet příspěvků se od roku 2014 na firemních blozích neustále snižuje. Z analýzy navíc vyplynulo, že společnosti se chtějí vyhnout kontroverzním názorům, a proto v řadě případů diskutovat u příspěvků ani neumožňují.

„Počet firem, které se snaží získat naši pozornost, stejně jako počet kanálů a nástrojů, které za tímto účelem uplatňují – online reklama na webech a ve vyhledávaní prostřednictvím advertorialů, native advertisingu a content marketingu - vytváří čím dál tím vetší tlak na způsob, jak zaujmout zákazníky. Proto se třeba v reklamách téměř do omrzení skloňují slova jako příběh. Už nejde jen o prodej, ale o vyvolání emocí. K tomu připočítejme skutečnost, že dnes prodej probíhá čím dál více na internetu, a na viditelnost má zásadní vliv atraktivní obsah webu. K němu blogování bezesporu patří,” dodal závěrem Budziak.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017