Češi stále tolerují úplatky

Pátek
27.04.2018
Šest z deseti českých manažerů je připraveno bojovat o zakázky i skrze úplatky a hodnotné dary, protože se domnívá, že korupci se nelze vyhnout.
 

Více než třetina respondentů z celého světa považuje podvody a korupci za riziko pro své podnikání. Vyplývá to z výsledků mezinárodního průzkumu společnosti EY Global Fraud Survey, zaměřeného na podvody a korupci. Nejčastějšími koupčními praktikami jsou podle průzkumu výlety za zábavou, nadstandardní náklady na reprezentaci jako je například výprava za golfem do Dubaje, nebo služební cesta se zákazníkem na fotbalový zápas do zahraničí.

Ty by bez váhání využilo v případě, kdy by pomohli přestát společnosti hrozící ekonomickou krizi, až 60 % českých respondentů. Průměr v rozvinutých ekonomikách nedosahuje přitom ani jedné čtvrtiny. Průzkum společnosti EY probíhal od října loňského roku do ledna 2018 v 55 zemích. Nejčastěji s manažery a finančními řediteli společností s tržbami do jedné miliardy amerických dolarů.

I přes hrozivě vypadající čísla se zlepšujeme

Představitelé významných firem v ČR považují korupční riziko za stále velmi vysoké a zároveň jsou přesvědčeni o tom, že korupce v naší zemi je hojně rozšířená. Tento názor zastává až 56 % českých manažerů, což je opět výrazně více, než je světový, ale i celoevropský průměr.

I přes tato čísla se Česko za poslední čtyři roky v boji s korupcí podle analýzy výrazně zlepšilo, dokonce nejvíc ze všech 55 zkoumaných zemí. Naopak na Slovensku se situace zhoršila. Například tzv. obálkovou metodu by na Slovensku využilo v případě ohrožení 44 % manažerů, v Česku 12 %. Korupci považuje za problém necelá polovina podnikatelů ve střední a východní Evropě, v Latinské Americe je to pak dokonce 74 % manažerů.

Hlavním rizikem, kterého se podnikatelé v Česku i na Slovensku obávají ještě více než korupce, jsou ale aktuálně legislativní změny – v Česku toto riziko zmínilo v nedávném průzkumu ČSOB 34 % a na Slovensku dokonce 41 % účastníků. I na druhém nejvýznamnějším riziku se čeští a slovenští podnikatelé shodli – v obou případech je to pro 22 % z nich nedostatek kvalitní pracovní síly.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017