10.05.2018

Do ČR loni vstoupilo 31 značek

Ze zemí střední Evropy loni expandovalo do ČR nejvíce zahraničních značek. Téměř polovina se jich zaměřuje na prodej oblečení, následují elektronika, gastronomie, klenoty, kosmetika a obuv.

Osmdesát dva nových mezinárodních značek vstoupilo minulý rok do regionu střední Evropy, z toho třicet jedna do České republiky (Polsko 22, Maďarsko 17, Slovensko 12). Česko si tak potvrdilo renomé vstupní brány do střední a východní Evropy pro mezinárodní maloobchodníky. Nejvíce značek pochází z Itálie, dále z USA, s odstupem následuje Velká Británie. Oproti předchozímu roku však žádná z nově příchozích značek nespadá do vyloženě luxusní kategorie.

centrum chodov Foto Centrum Chodov

S loňským rozšířením OC Chodov debutovalo v Česku hned několik nových značek jako Zara Home, oděvní značky Armani Exchange, Oysho, Pink Woman, Yamamay, Boux Avenue, šperky Thomas Sabo, elektronika Denon či restaurace Vapiano.

Více nepřišlo ani do Ruska, kde v loňském roce zaznamenali dvacet nových světových značek. Oproti roku 2016, kdy zahájilo své podnikání ve střední Evropy 67 nových značek (Česká republika 29, Slovensko 17, Polsko 13, Maďarsko 8) se jedná o 22% nárůst. Vyplývá to z nejnovější studie společnosti Cushman & Wakefield, která nově příchozí značky dlouhodobě monitoruje v zemích střední Evropy a v Rusku.

Zara Home, Pink Woman, Karl Lagerfeld i Vapiano

Loni na podzim se v ČR objevila například italská značka AW Lab skupiny Baťa Group, která otevřela svou první prodejnu ve střední a východní Evropě v pražském obchodním centru Černý Most. Záhy následovala její druhá prodejna s obuví ve sportovním stylu v Centru Chodov v Praze.

„Období spojené s otevřením nového či rozšířeného projektu je vždy spojeno se vstupem velkého počtu nových značek najednou. Toho jsme byli svědkem u Centra Chodov v Česku, Galerie Polnočné ve Varšave a obchodního centra Wroclavia ve Vratislavi. Do budoucna očekáváme stejný vývoj i například v souvislosti s projektem Savarin v Praze,“ vysvětluje Jan Kotrbáček, partner a vedoucí pronájmu maloobchodních ploch ve střední a východní Evropě.

Nové značky na českém trhu:

  • A3 coOol
  • ​Armani Exchange
  • AW Lab
  • Boux Avenue
  • Daniel Wellington
  • Denon
  • Gentleport
  • Huawei
  • Hugo
  • IQOS
  • Java’s Princess
  • Jo Malone
  • John Reed
  • Jolleo
  • Karl Lagerfeld
  • Kazar
  • Luisa Spagnoli
  • MI Store
  • Mondieu
  • Okaïdi
  • Oysho
  • Palmers
  • Patrizia Pepe
  • Philipp Plein
  • Pizza Hut
  • Simone Péréle
  • Soaphoria
  • Tezyo
  • Thomas Sabo
  • Vapiano
  • Wolford
  • Yankee Candle
  • Zara Home

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank