Češi chtějí nejčastěji pracovat v IT

Nejatraktivnější obory v ČR
Nejatraktivnější obory v ČR / Češi by chtěli nejvíce pracovat v IT nebo v podnikových službách, tyto obory považují podle průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research za nejatraktivnější. Mezi veřejností ne zcela známý obor podnikových služeb v míře atraktivity překonává například telekomunikace či finanční a bankovní sektor.
Středa
18.07.2018
Informační technologie dlouhodobě patří v České republice mezi obory, které své lidi dobře platí a hýčkají je celou řadou nadstandardních benefitů. Stále více lákají i podnikové služby.
 

Nejatraktivnějším zaměstnavatelem v ČR respondenti průzkumu zvolili opět společnost Microsoft. „V rámci průzkumu hodnotili respondenti firmy z hlediska 10 základních atributů, které lidé považují za důležité při hledání nové práce,“ vysvětluje Alžběta Honsová, marketingová manažerka personálně poradenské společnosti Randstad, a dodává: „Mimo jiné k nim patří pověst zaměstnavatele, jeho finanční zdraví, možnosti kariérního posunu, atraktivní plat a benefity, atmosféra na pracovišti, využívání nejmodernějších technologií či zajímavá náplň práce.“

Prakticky ve všech těchto atributech jsou pro respondenty z řad profesionálů nejatraktivnějším oborem informační technologie, na druhém místě jsou podnikové služby. „Umístění tohoto v širší populaci poměrně neznámého oboru na druhém místě bylo pro nás malé překvapení. V atraktivitě tento obor překonal například velmi známý a oblíbený bankovní sektor, telekomunikace či automobilový průmysl. Naopak, umístění IT na první příčce je logickým vyústěním vývoje posledních několika let, kdy informační technologie prostupují všemi obory a nabízejí nadstandardní finanční ohodnocení. Jejich atraktivita je tedy v souladu s nejdůležitějším kritériem, kterým je pro (nejen) Čechy plat a benefity,“ říká Alžběta Honsová.

Nejméně atraktivní je zemědělství a stavebnictví

Podnikové služby, dříve označované jako služby sdílené, donedávna Češi spojovali zejména s call centry. Během několika málo let však obor prošel výrazným vývojem a dnes nabízí kvalifikovanou práci se zaměřením na IT, finance, marketing, logistiku, HR či výzkum a vývoj. Dle asociace ABSL, která v České republice sdružuje společnosti působící v oboru podnikových služeb, dnes v tomto sektoru působí 89 000 zaměstnanců, z nichž tři čtvrtiny mají vysokoškolské vzdělání.

Oboru podnikových služeb se v ČR velmi daří. Roste zhruba 20% tempem ročně a již brzy dosáhne na 100 000 zaměstnanců, čili přibližně na velikost dnes dominantního automobilového průmyslu,“ komentuje Jonathan Appleton, ředitel ABSL a dodává: „Moderní technologie umožňují mnohým pracovníkům podílet se na zajímavých úkolech, mohou designovat nové procesy a služby, anebo se věnovat robotizaci rutinních činností či zavádění umělé inteligence. Myslím, že nejen podmínky, ale i tato kreativní práce dělá z firem z našeho oboru atraktivní zaměstnavatele.“

Za nejatraktivnějšího zaměstnavatele z oboru podnikových služeb respondenti zvolili společnost SAP Services, která zároveň zaujala šestou příčku celkového žebříčku. Naopak k nejméně atraktivním oborům patří podle Čechů zemědělství, stavebnictví, zpracování odpadů, retail či HR. Jde přitom o obory, které jsou v povědomí široké veřejnosti zakotveny daleko více než například zmiňované podnikové služby. Ty zná jen 11 % respondentů z široké veřejnosti a 24 % respondentů s vyšším vzděláním. V Praze je o oboru povědomí trochu silnější, ví o něm 29 % respondentů.

Průzkum zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research, který globálně probíhá již 17 let, je největším celosvětovým průzkumem úrovně atraktivnosti zaměstnavatelů. Průzkum zkoumá atraktivitu největších zaměstnavatelů pro potenciální zaměstnance a dále to, co je pro zaměstnance důležité při výběru zaměstnavatele. V České republice průzkumu účastnilo téměř 7500 zaměstnanců, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších českých zaměstnavatelů z privátního sektoru. Celkově je do průzkumu zapojeno 30 zemí a více než 175 000 respondentů a 5755 hodnocených firem.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017