08.09.2009

Centra se potýkají s nezájmem obchodníků

Zlaté časy mnohých obchodních center končí. V Praze, ale i mimo ni ubývá zákazníků, kteří utrácejí a s nimi mizí i obchodníci.

Nákupní centra Stodůlky, Eden, Butovice, Palladium nebo kladenská Oáza a liberecké Plaza Centers – to je jen několik z nákupních center, která pociťují znatelný úbytek zákazníků v době krize. Následně se stahují i obchodníci, kteří snížené tržby ekonomicky neustojí, přestože nájmy mnohdy klesají. Takto v současné době vypadají mnohá nákupní centra, kterých po Česku za poslední roky vyrostlo několik desítek.

Původně velký gastronomický projekt s desítkami restaurací v Palladiu zůstal jen snem.

Stahují se i známé značky

Krize se přitom dotýká i relativně silných značek. Například z Palladia se stahuje známý italský řetězec Conbipel. V Palladiu svou pobočku ruší také další významný nájemce, obchodní řetězec s oděvy Monton.

Někde se daří

I přes ekonomický pokles netrpí všechna nákupní centra. Vyhrávají ta s dobrou polohou a dostupností. Daří se tak například pankráckým Arkády či Chodov, které i podle odborníků patří k jedněm z nejpovedenějších projektů. O zájem si nemůže stěžovat ani například rozšířené brněnské centrum Olympia, kam míří například Subway, SushiPoint nebo Gloria Jean's Coffees.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank