Výběr značky je rozhodnutí na celý život

Václav Bečvář věří, že výběr franchisy Bageterie Boulevard byl dobrý tah. Oběma stranám přináší výhody.
Pondělí
07.01.2013
Václav Bečvář si Bageterii Boulevard vybral proto, že se dokáže ztotožnit s její filosofií. Přečtěte si mimo jiné i to, co ho na franchisovém podnikání baví.
 

Rozhodnutí rozjet franchisu nebylo pro Václava Bečváře těžké, protože sám není v oblasti franchisingu žádným nováčkem. Tento způsob podnikání považuje za správnou volbu pro ty, kteří uvažují o vlastním byznysu. Sám Bečvář s ním má 15letou zkušenost. Výběr značky je však podle něj velmi důležitým krokem. Je to volba, která ovlivní váš život i rodinu na dlouhou dobu. On si vybral Bageterii Boulevard.

Důležité je se správně rozhodnout

Při přemýšlení o vlastní firmě se musel Bečvář na jedné straně rozhodnout, čeho chce v životě dosáhnout a bez jakéhokoliv přikrášlování si představit, co všechno bude muset obětovat. To jsou otázky, které člověka můžou odradit od podnikání, protože ne každý je schopen a ochoten se vzdát pohodlí, které má. Prvním krokem, který musel na cestě za vlastním podnikáním, absolvovat bylo pečlivě zvážit, s jakou značkou svůj byznys spojit. „Musel jsem se rozhodnout, jaký produkt se má stát součástí mého podnikání, jak ho vnímají zákazníci a jak ho asi budou vnímat v budoucnu. A v neposlední řadě jsem si musel položit otázku, zda jsem schopen se ztotožnit s filosofií franchisora?“ říká Bečvář. Jednoznačné ano mu vyšlo pro Bageterii Boulevard.

Podnikání na dvě období

Své začátky by rozdělil do dvou období, před a po podpisu smlouvy. V období před podpisem začal společně s Bageterie Boulevard poznávat zvolenou značku, její produkty, samotného franchisora a samozřejmě i jeho vize, které jsou dle něj velmi důležité. „Ve stejnou dobu samozřejmě i franchisor velmi pozorně sleduje vás,“ říká Bečvář s tím, že pokud by v této fázi měl pochybnosti, že jeho vybraná cesta není správná, nepokračoval by. Podle něj je tohle období důležité a vyžaduje tu správnou délku. Nic nelze uspěchat. Po podpisu smlouvy se Bečvář vrhnul na podnikání se svými spolupracovníky pln nedočkavosti. Svému týmu se nebojí svěřit důležité úkoly, ale očekává od nich dobré výsledky.

Franchisor přináší zavedenou značku

Výhodou konceptu franchisy Bageterie Boulevard vidí Bečvář v tom, že majitel tohoto konceptu přináší produkt, značku, logistické zázemí a spoustu dalších výhod. Franchisor na tomto vývoji pracoval dlouhou dobu a investoval nemalé peníze. Člověk tak podniká se zavedenou značkou a stává se jedním z těch, kteří dále dopomáhají k tomu, aby se značka rozvíjela. A co musí přinést samotný franchisant, když chce otevřít podobnou restauraci? „Měl by přinést osobní angažovanost, vysoké nasazení při provozování své restaurace, znalost prostředí a zájem o produkty a značku a její další vývoj. A právě oblast rychlého občerstvení a období, kdy značka chce expandovat, je příležitost pro franchisanty.“

Není důležité jen kontrolovat

Podnikatele však může odradit dozor, který franchisor nad franchisantem má. Přeci jen, samotný podnikatel si může vést firmu podle svého. „Zájemce, kterému „dozor“ nedělá dobře, by neměl o franchise dál uvažovat. Žádný zodpovědný franchisor však nemůže na trhu dlouhodobě a úspěšně působit jen s „dozorem“. Kontrola je samozřejmě nutná, ale součástí spolupráce obou stran je zejména široký dialog a vzájemný respekt,“ vysvětluje Bečvář. Důležité je hledat společné cíle a najít cesty k jejich dosažení. Franchisor nemůže jen brát poplatky, ale měl by i dávat, tedy franchisanta rozvíjet. To podle Bečváře Bageterie Boulevard dělá.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014