Franchisanti jsou kvalitnější

Franchisový koncept CrossCafe pochází z Plzně a jeho kavárny se mimo Plzně nachází ještě v Praze a Hradci Králové. Aktuálně provozuje 17 franchisových poboček.
Pondělí
10.02.2014
Kavárenský franchisový řetězec CrossCafe bude nadále více posilovat v Praze. Majitel CrossCafe Jan Janák prozradil, že společnost vyjednává o expanzi do dalších 3 měst.
 

Loni se Vám podařilo po Praze a Plzni prorazit také v Hradci Králové. Jaké další plány máte pro letošní rok?

Naše plány jsou stále stejné. Postupně se nějak logicky rozšiřovat do dalších měst s tím, že Prahu je potřeba stále posilovat. Do poloviny roku otevřeme dvě nové kavárny právě v Praze, již třetí v Hradci Králové a o dalších třech v jiných městech intenzivně jednáme.

Nově otevřené kavárny jste otevřeli poblíž univerzit. Byl to záměr?

I tak by se to dalo říct, ale neznamená to, že nyní se budeme soustředit pouze na studenty. Vedle toho musím přiznat, že úspěch CrossCafe v kampusu Západočeské univerzity nás velmi pozitivně překvapil.

Každá kavárna je nějakým způsobem výjimečná. Jak dlouho trvá interiér kavárny vymyslet a následně vybudovat? Kde berete nápady?

Interiér kavárny se stále vyvíjí. Před nějakým časem jsme vytvořili základní tvar našeho interiéru a od té doby pozoruji, jak se s každou další kavárnou ten základní koncept postupně a určitě zcela přirozeně, mění. Myslím, že tento proces je nekonečný. Ostatně stejně jako realita kolem nás.

Jaký je o Vaši franchisu zájem? S jakými problémy se zájemci o franchisu nejčastěji potýkají?

Zájem o franchisu je veliký. Dá se říct, že zájemce máme každý den. Ovšem zájem je jedna věc a dotáhnout něco do konce, je věc úplně jiná. Nejčastější potíž, se kterou se potýkáme, jsou finance. Vnímáme celou řadu kvalitních zájemců, kterým chybí "akorát" ty peníze. Musím však zdůraznit, že kvalita zájemců se neustále zvyšuje, těch opravdu naivních silně ubylo. Patrně to jde ruku v ruce se zvyšováním povědomí o franchisingu.

Jak byste popsal kavárenský trh v ČR? Myslíte si, že je zde ještě místo pro další koncepty?

Z vlastního zájmu bych měl odpovědět, že ne, že už tady žádné místo není. Ale jak už to bývá, pro toho lepšího je místo všude a vždycky. Pokud tedy přijde koncept, který bude lepší než ty současné, není důvod, proč by se neměl prosadit. Ale lepší musí být ve všech směrech! Nestačí být jen větší a bohatší. To obvykle končí po otevření několika kaváren jen pouze větším a dražším prodělkem. I takové případy již na českém trhu byly.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014