Stanislav Novotný podniká pod franchisovou značkou Bageterie Boulevard skoro 2 roky. Před tím, než se do podnikání pustil, získal zkušenosti s touto problematikou pouze zprostředkovaně. Učil se tak za pochodu.
Neděle
01.12.2013
Franchisant Stanislav Novotný funguje pod značkou Bageterie Boulevard úspěšně už téměř dva roky.
 

Než začal Stanislav Novotný podnikat pod franchisovou značkou Bageterie Boulevard, neměl s podnikáním žádné přímé zkušenosti. Ty získal jen zprostředkovaně díky své práci a rodině. „Pracoval jsem  na mnoha manažerských pozicích, kde jsem byl v pravidelném kontaktu s nejrůznějšími podnikatelskými subjekty,“ dodává Stanislav Novotný s tím, že mimo to pomáhal v domácím prostředí manželce s jejím podnikatelským plánem. Postupem času mnoho informací svou zvědavostí nasbíral a netrvalo dlouho a sám se rozhodl vkročit do vod podnikání a využít přitom franchisovou spolupráci.

Základem jsou tržby

S myšlenkou franchisingu se setkal už během své předchozí kariéry a tato forma spolupráce jej velmi zaujala. Hledal značku, pod kterou by připojil své jméno jako franchisant. A narazil na koncept Bageterie Boulevard. „Celkový koncept  značky mi byl sympatický, od produktové skladby, přes kvalitu, až po systém komunikace. Viděl jsem v ní budoucnost a rozhodl se do sítě jako franchisant vstoupit,“ říká Stanislav Novotný. Na začátku musel své oznámení vyřešit i s rodinou, která se dle jeho slov rozdělila na dvě půlky. „Děti byly rády, protože bagety z Bageterie Boulevard jsou jejich oblíbené, zato moje pragmatická manželka měla trochu obavy z toho, jak se podnikání vydaří. Nakonec však i ona svolila a bez její pomoci bych si teď neuměl svoji práci představit,“ říká Stanislav Novotný. Dveře k rozjetí vlastní franchisové pobočky Bageterie Boulevard měl tak Stanislav Novotný otevřeny. Protože přebíral již fungující provozovnu, začátky nebyly tak těžké, jako v případě, kdyby začínal úplně od začátku.

Jako sport

Podnikání formou franchisingu vnímá Stanislav Novotný pozitivně a pochvaluje si podporu silné značky jako Bageterie Boulevard je. „Podpora silné značky vám přináší její know-how, marketingovou pomoc, HR či řízení kvality. Pozitivem jsou také další franchisanti, kteří síť obohacují svými nápady, což vede k dalšímu kvalitnímu rozvíjení sítě,“ popisuje výhody franchisingu Stanislav Novotný. Franchisor mu například vytvořil logistické zázemí, takže sám nemusí řešit dodavatelské služby, což je také velké plus.  Samozřejmě tato pozitiva přinášejí také určitá omezení. Například v tom, že některá rozhodnutí musí schválit franchisor, takže samostatnost má určité limity.  .

A co by poradil Stanislav Novotný případným zájemcům? Podnikání by shrnul pomocí sportovní hantýrky. „Řekl bych, že je důležité si uvědomit, že hrajete hru, kde jsou jasně dané mantinely, a že i když byste rádi bruslili po celém rybníce, vaše hřiště je vytyčené. Na druhou stranu to hřiště je zpravidla dostatečně velké, abyste na něm mohl předvést to, co dokážete, a pokud budete hrát dobře a dodržovat pravidla, pomůže to celému mužstvu a naopak,“ shrnuje Stanislav Novotný. 


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014