Kolébka franchisy

Franchisová síť McDonald’s patřila mezi první franchisové koncepty, které se u nás objevily. Dnes zde vede více jak 90 poboček, z čehož třetina je franchisových.
Pátek
15.08.2014
Americké franchisové systémy vytvořily základ pro franchising v Česku. Další se u nás snaží prosadit.
 

Jak ukazuje Franchising Report za rok 2013, který zpracovala poradenská společnost PROFIT system, franchisové koncepty ze zahraničí u nás zaujímají 40 % na trhu. Avšak i když českých konceptů je v tuzemsku přece jen více, ty zahraniční se mohou pochlubit tím, že si dokázaly vytvořit dlouholetou tradici. Nejvíce takových franchisových systémů pochází z USA.

Největší úspěchy u nás ze zahraničí zaznamenávají franchisové koncepty z USA. Už po pádu komunismu se začaly americké firmy prosazovat na našem trhu, a tím vytvářeli základ pro franchising u nás. Dlouhodobě zde působí zejména koncepty z oblasti gastronomie jako McDonald’s, KFC či Subway  a realit jako RE/MAX, Century 21 či Coldwell Banker. „Česká republika je americkými firmami vnímána jako stabilní země s rozvinutou a prosperující ekonomikou. Sama je díky vysoce kvalifikované pracovní síle, ideální centrální poloze, rozvinuté infrastruktuře, ale i díky nižším nákladům ve srovnání se západní Evropou atraktivní destinací pro americké franchisové firmy,“ říká Jana Rückerová z amerického velvyslanectví.

USA určuje trendy

Americké firmy se snaží prosadit v Česku i přes větší konkurenci českých franchisových konceptů, které se díky „vlastenectví“ občanů prosazují mnohem více. Většinou se to podaří především těm, co přinesou na trh převratnou novinku. Například před dvěma lety přinesl revoluci franchisový koncept ABCHI Home Expert, jež se zabývá kontrolou nemovitostí při nákupu. Velký boom zažilo i cvičení pro ženy s kruhovým tréninkem Contours, jež pokryl už celou republiku.

Američané český trh ještě nezatracují, ba naopak. Nové franchisové koncepty se poohlíží po českém trhu a chtějí svou značku prosadit. „Amerika nám má stále co nabídnout. Existuje mnoho oborů, ve kterých se franchising na našem trhu dosud neprosadil, například v oblasti domácí péče o seniory a v dalších službách,“ dodává Jana Rückerová.


Populární na fóru

Česká značka, skvělá značka

Úvěru zpracováváme zcela zdarma. Všechny podmínky uvedeme jasně a jasně. Platíme za váš účet do 24 hodin. Aplikace telefonicky nebo e-mailem není povinná....

1 komentář(e)
posledni 27.04.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017