02.12.2014

Franšíza otevřena

Franšízing je oblíben u realitních firem. Už i společnost RK Sting se rozhodla do své sítě vpustit franšízanty.

Do vod realitních franšízových kanceláří vkročil letos další subjekt. Stala se jím společnost RK Sting, která v obchodní činnosti s nemovitostmi není žádným nováčkem. Na trhu působí už 17 let a podařilo se jí otevřít 40 realitních kanceláří. „Rozhodl jsem se už dále nerozšiřovat naši pobočkovou síť, ale chci teď svou energii a finanční prostředky investovat do stávajících poboček,“ dodává majitel RK Sting Martin Zaremba s tím, že síť bude firma dále budovat s pomocí franšízantů.

RK Sting v Třinci Foto RK Sting Třinec

Společnost RK Sting působí na trhu už 17.rokem. Za tu dobu v Česku zprovoznila 40 realitních kanceláří. Letos spustila franšízu a zatím na základě této spolupráce fungují 2 pobočky.

Franšízy rozjela firma RK Sting letos v březnu a během krátké doby uvítala první franšízanty v Praze a Kladně. „Příprava konceptu trvala více než rok a ještě teď se stále dotváří. Je totiž potřeba nyní reagovat na poměrně aktivní dění na realitním trhu a zapracovat co nejdříve zpětnou vazbu,“ říká obchodní ředitelka RK Sting Ivana Cikánková. V přípravě už má třetí franšízovou pobočku, která se objeví opět v Praze.

I přesto, že se zdá, že realitní trh v Česku je přesycen, realitní kanceláře se shodují, že pro franšízový koncept tu místo stále je. „Trh je možná přesycen různými snahami o síťování, což může mít různou podobu a efekt, nicméně prostor pro kvalitní franšízový systém tu stále je,“ komentuje trh Ivana Cikánková. Její názor podporuje i obchodní ředitel firmy ERA Reality Martin Seidl. „Počet franchisových konceptů na českém realitním trhu se neustále zvyšuje, aktuálně již zhruba 15% ze všech realitních kanceláří touto formou podniká a v horizontu několika let očekáváme podíl franchisingu až 40%.“

Šanci na rozvoj však mají především franšízové systémy, které si už na trhu vybudovaly dobré jméno, než ty menší. „Známým jménům se daří na trhu prodávat licence lépe. Potenciální franšízanti si vybírají koncepty, které fungují, tedy ty, co mají více znalostí a zkušeností,“ dodává Adam Rezek z poradenské firmy PROFIT system.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank