17.09.2015

Na jedné lodi

Tuzemský franšízový koncept CrossCafe dále rozšiřuje síť. Na trhu má už 23 poboček.

Novou kavárnou této značky, původem z Plzně, mohou milovníci kávy najít v Hradci Králové. V této východočeské metropoli jde již o čtvrtou pobočku, což značí, že si hradečtí kávu z CrossCafe oblíbili. Svou roli v tom možná hraje i domácí původ konceptu, což může být velkým plus.

Nová pobočka CrossCafe v Hradci Králové, interiér zaplněný lidmi Foto CrossCafe Original

Licence na provoz kavárny CrossCafe přijde zájemce o franšízu na 100 tisíc korun. S další investicí pak musí počítat do stavby a otevření kavárny.

Dobře známe chutě českého zákazníka, což přímo ovlivňuje skladbu sortimentu v našich kavárnách,“ říká majitel společnosti CrossCafe Original Jan Janák. Právě to může být výhoda oproti nadnárodním kavárenským řetězcům, jejich nabídka je stejná v Praze, New Yorku i Bombaji.

Ačkoli si plzeňská společnost pro rozvoj svého kavárenského konceptu zvolila cestu franšízingu, otevírá i vlastní pobočky. „Snažíme se balancovat mezi množstvím franšízových a vlastních kaváren tak, aby byl poměr vyvážený a my měli dostatek vlastních a přímých zkušeností pro kvalitativní rozvoj celé sítě,“ vysvětluje Jan Janák s tím, že práce s franšízanty nikdy neustává.

Stále na příjmu

 „Franšízant tak má jistotu, že kdykoliv si nebude vědět rady, franšízor mu pomůže. Říkám, oba jsou na stejné lodi, franšízant se pohybuje na horní palubě a je na něho vidět, franšízor je v podpalubí a je zodpovědný za správný chod a rozvoj sítě kaváren,“ doplňuje Janák.

Na základě této myšlenky je postaven i přístup centrály k jednotlivým franšízovým partnerům, kteří, jak sám Janák říká, jsou každý úplně jiný a je třeba je sjednocovat v jejich činnosti tak, aby zákazník odcházel z jakékoliv kavárny stejně spokojený a měl mnoho důvodů se vrátit. Franšízový balíček podpor od centrály tak zahrnuje pomoc s výběrem místa, které společnost CrossCafe Originál posuzuje a finálně odsouhlasuje, vypracování projektu kavárny, pomoc při stavbě a zařízení kavárny, školení majitele i zaměstnanců, servis při zahajovacím provozu a následná péče regionálního konzultanta.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank