08.10.2015

Realitní trh má co nabídnout

Proniknout s franšízovou sítí z Moravy do celé republiky. Takový je cíl realitní franšízové sítě STING.

Na Moravě má realitní kancelář STING silné zastoupení, nyní dle jejího vedení dozrál čas, aby se rozšířila do celé republiky a díky tomu zahustila i již existující síť ve Středočeském a Západočeském kraji. „Expanze formou franšíz je pro tento cíl tou nejrychlejší a nejméně nákladnou cestou. Připočteme-li náročnost řízení vzdálenějších poboček od centrály v Třinci, je tato forma rozšiřování sítě i logickou volbou,“ vysvětluje Pavel Bláha, manažer franšízové sítě STING.

Celková výše investice na franchisovou kancelář se pohybuje v rozmezí 400 až 500 tisíc korun v závislosti na rozsahu prvotních nákladů.

Rozhodnutí STINGu rozvíjet se prostřednictvím franšízových licencí pramení i z faktu, že majitel franšízy má vždy vyšší motivaci a je samostatnější než manažer pobočky, což potvrzuje celá řada franšízových systémů na trhu. Aktuálně u nás najdeme 35 poboček STING, které provozuje sama společnost, čtyři další pak mají v rukách její franšízoví partneři. Své drápky zasekla realitní síť i na slovenském trhu, kde provozuje čtyři vlastní kanceláře. Společnost má však ambice se rozšiřovat i nadále.

„Mohlo by se sice zdát, že trh s franšízami je zaplněn, ale velkou roli hrají podmínky nabízené franšízorem,  zejména reálná podpora a samozřejmé výše odvodů. Na trhu je běžné, že franšízy přecházejí z jedné sítě do druhé dle zkušeností a nastavených podmínek. Navíc do franšízových sítí vstupují malé kanceláře, které jsou si vědomy výhod podnikání pod silnou značkou,“ říká Pavel Bláha s tím, že V neposlední řadě jsou zde zájemci z jiných oborů, kteří realitní franšízu vnímají jako investici anebo i jako obchodní příležitost rozšířit své současné podnikání.

Aktuální situace na realitním trhu v Česku skýtá dle Bláhy prostor pro různé typy realitních kanceláří. Převažují zde však velké multilevelové sítě, franšízové řetězce. Stále mají na trhu své místo i malé lokální RK nebo regionální malé sítě o několika pobočkách, které, když se chovají slušně, úspěšně podnikají díky zaměření se na lokální trh. „Stojíme však před změnou legislativy, která nastaví pravidla a bude ukládat větší povinnosti realitních kanceláří. Ne všechny jsou na tuto změnu připraveny a ne všechny je chtějí zavést,“ uzavírá Bláha.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank