23.03.2016

Paříž centrem franšízingu

Franšíza není otázkou jen fastfoodových nebo realitních sítí. O tom se mohli přesvědčit návštěvníci 35. ročníku Franchise Expo Paris.

Mezi netradiční franšízové koncepty, které jsou na největší evropské franšízové akci konané od 20. do 23. března k vidění, patří například různé zastavárny, květinářství nebo také sítě zabývající se pronájmy skladů. Tradičně však na veletrhu převažují značky z oblasti gastronomie, narazit tak můžeme na restaurace specializující se na burgery, pizzu, bio stravu, kavárny, ale také pekařství. Velké zastoupení mají také specializované obchody s potravinami nabízející například víno nebo čokoládu. Návštěvníci se tak mohou setkat se zástupci gastronomických značek jako například KFC, Subway, Cavavin, Bike cafe, Coffee bike nebo Bio burger.

Veletrh Franchise Expo Paris, návštěvníci Foto PROFIT system

Veletrhu v Paříži se letos účastní na 530 vystavovatelů, z nichž 460 patří mezi franšízové koncepty, a to nejen z Francie. Vzhledem k tomu, že se jedná o mezinárodní veletrh, mohou se na něm návštěvníci seznámit se značkami z dalších zemí. Letos zde mají samostatné sekce například Španelsko, USA, Korea, Brazílie nebo Rusko.

Své zastoupení na veletrhu má i řada světových módních značek, které se většinou mimo naši republiku rozšiřují prostřednictvím franšízových licencí. Nalézt zde tedy můžeme sítě jako Mango, Lee nebo Parfois. Zajímavé nápady na byznys lze pak pozorovat mezi koncepty ze sektoru služeb. Stejně jako loni se zde představují ty orientované na poskytování služeb seniorům, které i u nás mohou mít velký potenciál úspěchu stejně jako uklízecí firmy.

Oproti minulým letům však lze pozorovat i změnu některých trendů. „Pokud můžeme soudit podle zastoupení jednotlivých značek, poklesl zájem o sítě orientované na prodej mražených jogurtů, loni byly téměř na každém kroku, letos jich zde najdeme jen pár. Zcela pak vymizeli prodejci elektronických cigaret, což je v porovnání s minulými ročníky poměrně velká změna,“ prozrazuje přímo z Paříže Gabriela Petrová, manažerka klíčových zákazníků společnosti PROFIT system, která je mediálním partnerem pařížského veletrhu.

Učíme se od mistrů

Součástí programu veletrhu bylo také vyhlášení Nejlepší franšízové sítě Franchise Expo 2016. Tento titul získala domácí síť thajských restaurací Pitaya, která na trhu funguje od roku 2010. Historicky první pobočka vznikla ve francouzském Bordeaux, dnes ji můžeme nalézt nejen v celé Francii, ale i za jejími hranicemi, dokonce i v Bangkoku.

Jak již bylo zmíněno, jedním z vystavovatelů a mediálních partnerů celého Franchise Expo Paris, je i poradenská společnost PROFIT system. A není to žádná náhoda. Jako organizátor tří franšízových veletrhů, ve Varšavě, Katowicích a nově také v Praze, se inspiruje u těch nejlepších. „Takové velikosti, jakou má pařížský veletrh, zatím nedosahujeme, ale není od věci se učit od někoho, kdo dělá výbornou práci již 35 let. Zajímavé podněty si odnášíme zejména v oblasti doprovodného programu, jež může výstavu či veletrh pozvednout na vyšší úroveň,“ doplňuje Gabriela Petrová.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank