28.04.2016

Profit z kavárny

CrossCafe upravila systém výběru franšízantů. Sází na investice do služeb a výrobu vlastních produktů.

Každá úspěšná kavárna musí umět zákazníkům nabídnout komplex produktů a služeb, aby tak vytvořila prostředí, do nějž se budou chtít zákazníci vracet. Právě udržování komplexního portfolia je podle představitelů firmy tím, proč se společnosti CrossCafe daří rozšiřovat stávající síť kaváren. „Neustále investujeme do rozvoje kvality služeb, tedy do našeho personálu, a 99 procent produktů si vyrábíme sami. Buď v naší cukrářské dílně v Plzni, nebo každý den přímo v kuchyni na kavárnách,“ vysvětluje důvod nárůstu návštěvnosti ředitel společnosti Luboš Martínek.

cross cage hradec Foto CrossCafe

Koncept je vhodný pro větší a střední města s minimálním počtem obyvatel 25 tisíc. Kavárna by měla mít alespoň 70 m² a velké výlohy pro zviditelnění vnitřního prostoru.

Kromě průběžného zavádění nových produktů a služeb se firma v nedávné době zaměřila na upravení procedury, jíž jsou vybíráni noví franšízanti. Pro získání licence musí kandidáti projít několika etapami výběru, aby si obě strany ověřily, že budou schopny zvládat dlouhodobou spolupráci. „V první fázi chceme detailně poznat potenciálního franšízanta, abychom věděli, jaké má zkušenosti, ale také třeba i to, co mu pro úspěšný provoz chybí. Zajímá nás finanční zázemí uchazeče, abychom si byli jisti, že nezůstaneme těsně před branami otevření kavárny kvůli nedostatku finančních prostředků,“ říká o proceduře výběru ředitel společnosti.

Konceptu se daří rychleji rozšiřovat tam, kde již kavárny pod značkou CrossCafe působí. Důvodem je podle ředitele Martínka skutečnost, že častější zájem vychází z osobní zkušenosti franšízantů, kteří si mohli kavárnu vyzkoušet v roli zákazníka. „Máme samozřejmě i takové uchazeče o licenci, kteří si našli informace na webech o franšízingu. Prezentace se jim zalíbila a až poté vyhledali pobočku. Díky tomu máme i uchazeče z lokalit, kde ještě nepůsobíme,“ komentuje uchazeče o licenci Luboš Martínek.

Koncept je stále otevřen novým zájemcům a cílem společnosti je otevřít franšízové kavárny v každém krajském městě. V loňském roce se podařilo  otevřít 4 nové kavárny v Olomouci a v Havířově. Obzvláště populární je značka CrossCafe v Hradci Králové, kde byla zprovozněna čtvrtá kavárna tamního franšízanta. Poslední z nově otevřených je plzeňská, která byla zprovozněna při příležitosti akce Plzeň-Evropské hlavní město kultury 2015. Celkově je tedy momentálně provozováno 21 kaváren CrossCafe, přičemž všechny patří franšízovým partnerům.

Na českém franšízovém trhu zůstává sektor gastronomie i nadále na špici v žebříčku oblíbenosti. Nyní je provozováno na 30 franšízových systémů a tvoří tak 15,7% trhu. „Jeho oblíbenost je dána tím, že díky sdílenému know-how si lze ušetřit jak starosti, tak finanční prostředky, zejména pokud se jedná o počáteční investice, a gastronomie většinou patří mezi ty finančně náročnější," komentuje vývoj na trhu franchisingu Marek Halfar, konzultant poradenské společnosti PROFIT system.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank