Koncept je vhodný pro větší a střední města s minimálním počtem obyvatel 25 tisíc. Kavárna by měla mít alespoň 70 m² a velké výlohy pro zviditelnění vnitřního prostoru.
Čtvrtek
28.04.2016
CrossCafe upravila systém výběru franšízantů. Sází na investice do služeb a výrobu vlastních produktů.
 

Každá úspěšná kavárna musí umět zákazníkům nabídnout komplex produktů a služeb, aby tak vytvořila prostředí, do nějž se budou chtít zákazníci vracet. Právě udržování komplexního portfolia je podle představitelů firmy tím, proč se společnosti CrossCafe daří rozšiřovat stávající síť kaváren. „Neustále investujeme do rozvoje kvality služeb, tedy do našeho personálu, a 99 procent produktů si vyrábíme sami. Buď v naší cukrářské dílně v Plzni, nebo každý den přímo v kuchyni na kavárnách,“ vysvětluje důvod nárůstu návštěvnosti ředitel společnosti Luboš Martínek.

Kromě průběžného zavádění nových produktů a služeb se firma v nedávné době zaměřila na upravení procedury, jíž jsou vybíráni noví franšízanti. Pro získání licence musí kandidáti projít několika etapami výběru, aby si obě strany ověřily, že budou schopny zvládat dlouhodobou spolupráci. „V první fázi chceme detailně poznat potenciálního franšízanta, abychom věděli, jaké má zkušenosti, ale také třeba i to, co mu pro úspěšný provoz chybí. Zajímá nás finanční zázemí uchazeče, abychom si byli jisti, že nezůstaneme těsně před branami otevření kavárny kvůli nedostatku finančních prostředků,“ říká o proceduře výběru ředitel společnosti.

Konceptu se daří rychleji rozšiřovat tam, kde již kavárny pod značkou CrossCafe působí. Důvodem je podle ředitele Martínka skutečnost, že častější zájem vychází z osobní zkušenosti franšízantů, kteří si mohli kavárnu vyzkoušet v roli zákazníka. „Máme samozřejmě i takové uchazeče o licenci, kteří si našli informace na webech o franšízingu. Prezentace se jim zalíbila a až poté vyhledali pobočku. Díky tomu máme i uchazeče z lokalit, kde ještě nepůsobíme,“ komentuje uchazeče o licenci Luboš Martínek.

Koncept je stále otevřen novým zájemcům a cílem společnosti je otevřít franšízové kavárny v každém krajském městě. V loňském roce se podařilo  otevřít 4 nové kavárny v Olomouci a v Havířově. Obzvláště populární je značka CrossCafe v Hradci Králové, kde byla zprovozněna čtvrtá kavárna tamního franšízanta. Poslední z nově otevřených je plzeňská, která byla zprovozněna při příležitosti akce Plzeň-Evropské hlavní město kultury 2015. Celkově je tedy momentálně provozováno 21 kaváren CrossCafe, přičemž všechny patří franšízovým partnerům.

Na českém franšízovém trhu zůstává sektor gastronomie i nadále na špici v žebříčku oblíbenosti. Nyní je provozováno na 30 franšízových systémů a tvoří tak 15,7% trhu. „Jeho oblíbenost je dána tím, že díky sdílenému know-how si lze ušetřit jak starosti, tak finanční prostředky, zejména pokud se jedná o počáteční investice, a gastronomie většinou patří mezi ty finančně náročnější," komentuje vývoj na trhu franchisingu Marek Halfar, konzultant poradenské společnosti PROFIT system.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014