Profit z kavárny
Každá úspěšná kavárna musí umět zákazníkům nabídnout komplex produktů a služeb, aby tak vytvořila prostředí, do nějž se budou chtít zákazníci vracet. Právě udržování komplexního portfolia je podle představitelů firmy tím, proč se společnosti CrossCafe daří rozšiřovat stávající síť kaváren. „Neustále investujeme do rozvoje kvality služeb, tedy do našeho personálu, a 99 procent produktů si vyrábíme sami. Buď v naší cukrářské dílně v Plzni, nebo každý den přímo v kuchyni na kavárnách,“ vysvětluje důvod nárůstu návštěvnosti ředitel společnosti Luboš Martínek.
Kromě průběžného zavádění nových produktů a služeb se firma v nedávné době zaměřila na upravení procedury, jíž jsou vybíráni noví franšízanti. Pro získání licence musí kandidáti projít několika etapami výběru, aby si obě strany ověřily, že budou schopny zvládat dlouhodobou spolupráci. „V první fázi chceme detailně poznat potenciálního franšízanta, abychom věděli, jaké má zkušenosti, ale také třeba i to, co mu pro úspěšný provoz chybí. Zajímá nás finanční zázemí uchazeče, abychom si byli jisti, že nezůstaneme těsně před branami otevření kavárny kvůli nedostatku finančních prostředků,“ říká o proceduře výběru ředitel společnosti.
Konceptu se daří rychleji rozšiřovat tam, kde již kavárny pod značkou CrossCafe působí. Důvodem je podle ředitele Martínka skutečnost, že častější zájem vychází z osobní zkušenosti franšízantů, kteří si mohli kavárnu vyzkoušet v roli zákazníka. „Máme samozřejmě i takové uchazeče o licenci, kteří si našli informace na webech o franšízingu. Prezentace se jim zalíbila a až poté vyhledali pobočku. Díky tomu máme i uchazeče z lokalit, kde ještě nepůsobíme,“ komentuje uchazeče o licenci Luboš Martínek.
Koncept je stále otevřen novým zájemcům a cílem společnosti je otevřít franšízové kavárny v každém krajském městě. V loňském roce se podařilo otevřít 4 nové kavárny v Olomouci a v Havířově. Obzvláště populární je značka CrossCafe v Hradci Králové, kde byla zprovozněna čtvrtá kavárna tamního franšízanta. Poslední z nově otevřených je plzeňská, která byla zprovozněna při příležitosti akce Plzeň-Evropské hlavní město kultury 2015. Celkově je tedy momentálně provozováno 21 kaváren CrossCafe, přičemž všechny patří franšízovým partnerům.
Na českém franšízovém trhu zůstává sektor gastronomie i nadále na špici v žebříčku oblíbenosti. Nyní je provozováno na 30 franšízových systémů a tvoří tak 15,7% trhu. „Jeho oblíbenost je dána tím, že díky sdílenému know-how si lze ušetřit jak starosti, tak finanční prostředky, zejména pokud se jedná o počáteční investice, a gastronomie většinou patří mezi ty finančně náročnější," komentuje vývoj na trhu franchisingu Marek Halfar, konzultant poradenské společnosti PROFIT system.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Franšíza CrossCafe během prvního půl roku dále expandovala. Mimo jiné otevřela již osmou pobočku v Plzni, jejíž součástí je i koncept CrossShop.
Tak nějak by se dal popsat rozvoj franšízové sítě CrossCafe na konci letošního roku. Nové kavárny mají v Plzni i Hradci Králové.
Mít vlastní kavárnu je snem mnoha lidí toužících po podnikání v gastronomii. S franšízou není tento sen nesplnitelný, třeba díky CrossCafe.
Absence zahraničních turistů, studentů i lidí z kanceláří, to vše přimělo franšízový koncept CrossCafe uzavřít všechny pražské kavárny. V regionech se chce rozvíjet dál.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...