Nápady a inspirace z Rigy

Populárním franšízovým konceptem je v Lotyšsku i firma Narvesen s celkem 248 malými obchody a stánky s občerstvením, kávou, nabídkou nápojů, novin a dalších tiskovin.
Pátek
03.02.2017
Lotyšsko není velký trh, přesto nabízí prostor pro franšízové koncepty. Obdoba českého portálu Franchising.cz na adrese FranchisingINFO.lv chce pomoci expanzi firem do pobaltské země a naopak.
 

Podnikatelské nápady, zkušenosti, nové zdroje inspirace. To vše bude svým čtenářům přinášet pravidelně portál, umístěný nově na webové adrese FranchiseINFO.lv. Věnovat se bude především lotyšským franšízovým konceptům a licencím. Ani ne dvoumilionová země nemá sice neomezený potenciál, ale může se pochlubit řadou prověřených franšízových značek. Některé z nich se možná brzy objeví i v jiných zemích, a třeba také v České republice.

Počet franšízových licencí v Lotyšsku rychle roste. Každoročně se na tamním trhu objeví minimálně jedna nová výrazná značka. Silné zastoupení mají v Lotyšsku globální franšízy McDonalds, KFC, Subway, Hilton, Radisson, či skupina Accor. "Mnoho lotyšských firem již také úspěšně expanduje do zahraničí," říká Juris Roganovs, zakladatel portálu FranchiseINFO.lv.

Největším úspěchem se může pochlubit lotyšská franšízová síť Stenders. Koncept kosmetických obchodů, inspirovaných přírodou severu, vznikl v roce 2001 v Rize. V současnosti má Stenders na 250 franšízových obchodů po celé Evropě a Asii. V Polsku jich otevřela 6 ve Varšavě, a po jednom v Poznani, Lodži a Krakově.

Kávu a noviny prodává u stánků Nervesen

Dalším populárním franšízovým konceptem je v Lotyšsku firma Narvesen. Síť je založena na modelu, kdy franšízant nese pouze zodpovědnost za náklady spojené s jeho osobní přípravou a tréninkem (asi 2000 eur). Nejen s těmito franšízami své čtenáře podrobně seznámí portál FranchiseINFO.lv, jehož vydavatelem je společnost Francity. V jejím čele stojí manažer s dlouholetými zkušenostmi z franšízových sítí a poradenství Juris Roganovs.

Poradenská společnost PROFIT system franchise services s.r.o. v současné době působí ve většině zemí střední a východní Evropy: České republice, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku, Srbsku, Chorvatsku, Slovinsku, na Ukrajině a v Rusku. A nově tedy i v Lotyšsku.


Populární na fóru

Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Dobrý den, souhlasím s Darsi... Já se zajímala o pronájem v Avionu a tam mě byla nabídnutá cena 61000 Kč za 52 m2. Nakonec jsem to teda nevzala, protože bysme to...

3 komentář(e)
posledni 14.10.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017