Reality naplňují i zavazují
Změnit od základu svůj profesní život a dát se na dráhu podnikání může někomu přijít nepochopitelné, ale jak říká Pavel Berka, on sám si k tomu došel postupně a změna to byla nakonec víceméně přirozená. Nyní je spokojený, a jak sám říká, práce ho naplňuje a zároveň zavazuje. Vždy ho totiž bavilo pracovat s lidmi, komunikovat, a časem si uvědomil, že zaměstnání, byť již na manažerské pozici, ale stále pro velkou korporaci, mu nepřináší to, v co původně doufal. Měl své nápady, které chtěl realizovat, toužil po větší samostatnosti, uvědomoval si i s tím spojená rizika a odpovědnost. Nešlo totiž jen o něj, ohled musel brát i na svou rodinu, které chtěl poskytnout jistotu příjmu a zároveň si zachovat určitou časovou nezávislost.
Práce podle potřeb, představ a časových možností
„Proč jsem si zvolil svět realit? Na to není složité najít odpověď. Reality v sobě slučují to, co jsem hledal a co mi přijde důležité. Trh s realitami bude existovat vždy, dokud bude poptávka a nabídka – tady bych viděl určitou jistotu. Ve sféře realit komunikujete s lidmi, pracujete s lidmi a přinášíte jim to, co očekávají, ať se již jedná o úspěšně uzavřený prodej nebo nákup; pomáháte jim vlastně řešit jejich životní situace. Navíc v této činnosti nevidím jen práci, ale i poslání, reálný svět a také mne reality opravdu baví.“ Svět realit podle Pavla Berky také poskytuje vysokou míru flexibility (v mnoha směrech) a on ho vnímá i jako sféru se značnou možností svobody. Podle toho jak budete úspěšný, jak si nastavíte své hodnoty, podle toho můžete v tomto oboru se svou svobodou pracovat.
Zvýšit své šance na úspěch ať již v realitách nebo v jiném resortu je vždy výhodnější se silným a spolehlivým partnerem za zády. Pavel Berka shodou náhod začínal se společníkem, který již jednu franšízu CENTURY 21 provozoval. Tak se obeznámil s filozofií společnosti, poznal tým na centrále… „Musím říct, že mi vyhovoval také systém výchovy makléřů i celková kvalita, se kterou je značka CENTURY 21 spojována u nás i ve světě. Jakmile byla tedy příležitost investovat do vlastní franšízy, uvědomil jsem si, že nemá význam přemítat a na něco dlouho čekat; tak jsem ji využil. To bylo před 6 lety a nelituji toho.“
Realizace někdy předčí očekávání
Úspěšný krok hned na počátku podnikání dokáže posílit sebevědomí a dodá také chuť k dalším činnostem. Pavel Berka měl to štěstí, že od rozhodnutí přes realizaci záměru až po zahájení podnikání uplynulo zhruba půl roku, což považuje za velmi příznivý start do začátku. A zklamán nebo nespokojený se necítí v žádném ohledu. „CENTURY 21 je skutečně renomovaná značka s historií vázanou na pět desetiletí, působí v mnoha desítkách zemí světa a zkušenosti předává svým franšízantům. Fungující systémy, denní podpora, proškolení, motivační akce, setkání franšízantů, investiční či developmentská podpora – to vše patří k tomuto partnerství a já to oceňuji.“ Ovšem jak sám připouští, realita je taková, že začátek je vždy těžký, i když má člověk podporu. „Musíte si udržet víru a optimismus v okamžiku, kdy začínáte a jdete do mínusu, kdy máte zvýšenou frekvenci investic. Musíte postavit a rozjet kvalitní tým, vychovat si spolupracovníky, ověřit si jejich schopnosti… A nic z toho není za pár dní, vše to chce čas, trpělivost a výdrž.“
Pavel Berka si obzvláště cení skutečnostI, že během několika let se podařilo vybudovat stabilní klientelu, která uznává kvalitu a jeho týmu věří.
Stále je co zlepšovat
Franšíza Pavla Berky funguje na realitním trhu již šestým rokem a v rámci rezidenčních nemovitostí je nyní první v ČR. Nejenže se snaží od své konkurence vymezit a odlišit, také neopouští svůj cíl a stále pracuje na vylepšování svých služeb a rozšiřování nabídky; každá dobře prodaná nemovitost a spokojený klient totiž tým franšízy posouvají dále. „Co vše děláme pro to, abychom byli jiní a lepší? Reality jsou především o lidech a přístupu k nim, ať už se jedná o klienty nebo partnery (realitní makléře). Věřím, že platí rovnice: kvalitní a spokojený makléř = kvalitní služba a spokojený klient = doporučení a dlouhodobý vztah = kvalitní a spokojený makléř. Proto se zaměřuji hlavně na budování týmu, který je špičkou na trhu. Není to jen skupina individualistů, ale spolupracující tým, který se vzájemmně doplňuje a podporuje. Ztotožnili jsme se s klíčovými hodnotami a postoji CENTURY 21; vždy jednáme v zájmu klienta, zakládáme si na reputaci našeho týmu, navzájem jsme si partnery, stále se rozvíjíme,“ vypočítává franšízant Pavel Berka. „Velký úspěch a pozornost zaznamenává např. námi aplikovaný home staging (pozn.: profesionální příprava prostoru k prodeji) a profesionální fotografie v ceně provize ve všech bytech a domech na prodej a pronájem, protože ze zkušenosti víme, jak tyto zdánlivé maličkosti pomáhají zvýšit zájem a urychlit prodej.“
Čeho si však Pavel Berka cení obzvláště je skutečnost, že během několika let mají vybudovanou stabilní klientelu, která uznává kvalitu a jeho týmu věří. Velmi často pak pracují jen na doporučení a také pro své známé, což není v realitách standardem a vnáší to do obchodních vztahů nový prvek – partnerství s klienty a oboustrannou důvěru.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízová síť realitních kanceláří i po 17 letech na trhu nachází prostor pro nové pobočky. Své portfolio nyní rozšíří i o možnosti investic.
Realitní trh nabízí podnikatelské příležitosti neustále. Zároveň se ale jedná o silně konkurenční prostředí. S podporou franšízového partnera se v něm uspět dá.
Jak vypadá současný trh s nemovitostmi a co chtějí současní klienti v tomto oboru? Právě to nám přiblížil generální ředitel franšízové sítě realitních kanceláří Re/Max Jan Hrubý.
V okresních městech vidí realitní franšíza Century 21 velký potenciál. Během června zahájily provoz pobočky v Praze a Ostravě.
V březnu to bude rok, co se Dušan Měchura stal jedním z franšízantů sítě Next Reality. Jak se mu daří a co vnímá jako hlavní výhody franšízingu?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Jsme obchodníci, ne prodavači
Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...
Jsme obchodníci, ne prodavači
Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!
Jsme obchodníci, ne prodavači
Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti
Mobilní domy míří do Prahy
MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu
jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...
Asociace bez dvou realitek
Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...
Asociace bez dvou realitek
Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda
myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.