16.05.2018

Módní franšízy Made for Kids

TulecTrend, Coccodrillo, LEGO wear či 5.10.15. Franšízovým značkám pro prodej dětské konfekce se v Česku daří stále lépe.

Děti do 15 let tvoří v České republice téměř 16 % populace a z obchodního hlediska představují vyhledávanou cílovou zákaznickou skupinu. Děti nejenže ovlivňují výdaje na domácnosti, včetně oblečení, potravin, toaletních potřeb a řady dalších položek, a jsou chytlavé a snadno ovlivnitelné. I v dospívání zůstávají přes vlastní názory vítanými spotřebiteli - kromě toho, že za ně rádi utrácejí rodiče a příbuzní, tak se učí samy zacházet s penězi, a samy si rozhodují, za co své kapesné utratí. Tento trend ve vyspělých společnostech rychle sílí. Rychle se také orientují v trendech a situaci na trhu, a dobře vědí co je a není právě "v kurzu". Dětští psychologové odhadují, že průměrné dítě vidí ročně 40 000 inzerátů a tříleté batole dokáže identifikovat i 100 značek a jejich log.

coccodrillo_prodejna

Výhodou konceptu polské značky Coccodrillo je například pomoc regionálního poradce, pomoc při rozvržení a expozici zboží v souladu s vypracovanou koncepcí, či bezplatné školení pro personál.

Jednou z globálně nejsilnějších značek, které dlouhodobě prodávají své zboží především dětem a rodičům, je LEGO. Tu v Česku prezentuje v oblasti dětské módy franšízová síť LEGO wear, která má po celé Evropě kolem tisícovky franšízových poboček. Franšízy LEGO wear mohou být provozovány jako monobrandové prodejny i v podobě shop in shopu. Firma SmartLife je v ČR výhradním distributorem všech šesti LEGO licencí v regionu střední a východní Evropy. Jedná se vedle oblečení LEGO wear o LEGO úložné boxy, svítilny, aktovky, hodinky a kancelářské potřeby. Momentálně provozuje dvě vlastní monobrandové prodejny LEGO wear. Další otevírat již nehodlá vzhledem k politice celé skupiny LEGO Group, upřednostňující koncept shop-in-shop.

Komisní prodej jako lákadlo

Segment dětské módy je ve franšízingu úspěšný i díky výhodné kombinaci výroby, distribuce a prodeje v rámci celé franšízové sítě a jednotlivých poboček. Jednou z takových značek je TulecTrend, česká franšíza s ambicí expandovat do blízkých evropských zemí. Společnost z Olomouce funguje na českém trhu již od roku 1993. Centrála TulecTrend pravidelně zásobuje obchody zbožím, jejich zisk tvoří rozdíl mezi velkoobchodní a maloobchodní cenou prodaného textilu. Rok 2018 má být pro českou franšízu ve znamení zahraniční expanze. Minimální investice do franšízy TulecTrend je 150 tisíc korun.

TulecTrend obrazek obchodu s lidmi

Loni v létě otevřel TulecTrend 3 nové prodejny, předloni se podařilo uvést do provozu celkem 5 nových poboček. Letos plánuje česká franšízová síť expandovat do Rumunska.

Na český trh naopak nedávno vstoupila polská franšízová značka dětské módy 5.10.15. Dětské oblečení 5.10.15 se původně vyrábělo pouze v Polsku, díky rozvoji se výroba přesunula i do zahraniční. Oblečení od 5.10.15. je navržené týmem designérů, grafiků a technologů. Komisní systém zásobování prodejny nevyžaduje stejně tak od franšízanta použití vlastních peněz pro nákup zboží, které zůstává majetkem firmy. Firma na polském trhu působí již 23 let a má tam na 230 prodejen, v ČR chce otevřít až 20 franšízových prodejen. Pro ně však své franšízanty teprve hledá. Počáteční investice zahrnuje 50 tisíc korun za licenční poplatek a 250 tisíc do kompletního vybavení prodejny.

Nakupovat zboží na prodejnu nemusí ani franšízanti příbuzné polské franšízy Coccodrillo. V Česku prodává Coccodrillo dětskou konfekci ve 13 franšízových prodejnách, po celé Evropě jich lze napočítat na 500. Kromě středoevropských zemí, kde je nejaktivnější, se nachází rovněž v Rumunsku, Bulharsku či Portugalsku. Při zařizování prodejny o velikosti 70 čtverečních metrů musí podnikatel počítat s náklady asi 300 tisíc korun, a to včetně pokladního systému. Koncept je vhodný i pro menší lokality s minimálním počtem 25 tisíc obyvatel, protože nabízí také spolupráci formou shop-in-shop.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank