Otherm sází na franšízing
Otherm je zavedená síť prodejnami oken a dveří české výroby. Může se pochlubit dlouhou tradicí už od roku 1993 a díky velkým výrobním kapacitám závodu v Husinci patří mezi největší producenty plastových oken a dveří v České republice. Hliníková okna vyrábějí v Lázních Toušeň a dřevěná eurookna pocházejí ze závodů ve Velkém Meziříčí a moravské Zašové. Tyto produkty nabízí prostřednictvím svých franšízových partnerů. Aktuálně má Otherm okolo padesát franšízových jednotek, které buduje od roku 2015. Dříve spolupracovali s partnery pouze na základě obchodních smluv s drobnou podporou marketingu. Nyní franšízanti kromě výrobků samotných poskytují také doplňkové služby, jako jsou projektové návrhy výplní stavebních otvorů do stavby, zaměření výrobků na stavbě, montáže oken dle ČSN a další. „Každý partner Otherm má svou teritoriální exkluzivitu. Jeden okres je jeden regionální celek, krajská města jsou pak rozdělena na více celků, stejně tak hlavní město Praha. Aktuálně máme pokryto zhruba 70 % republiky. Stále můžeme nabídnout možnosti franšízové spolupráce, momentálně v Praze, Jihlavě, Jablonci, Plzni, v Brně, Zlíně a Ostravě. Z okresních měst bychom rádi mezi naše franšízy přidali Znojmo, Břeclav, Kroměříž, Vyškov, Žďár nad Sázavou, Domažlice, Tachov, Jičín, Rychnov nad Kněžnou, Svitavy, Strakonice a Písek,“ říká k rozšíření sítě obchodní ředitel Petr Holý.
Momentálně je franšízová spolupráce jedinou možností, jak celý sortiment těchto produktů ryze české výroby nabízet. Díky tomu je rentabilita poměrně vysoká – nejsou výjimkou partneři Otherm, kteří do tří let dosahovali obratu přes deset milionů korun. „Ideální franšízová spolupráce je s fyzickou nebo právnickou osobou, která je plátcem DPH. Zkušenosti s podnikáním můžou být výhodou, stejně tak orientace ve stavebnictví. Není to ale podmínkou. Mohou mít praxi z příbuzných oborů, jako interiérové dveře, garážová vrata, stínění, podlahy, kuchyně a další. Pokud jde o předchozí pozice, nemusí to být jen obchodníci, ale také asistentky, technici, montážníci a další, kteří už před sebou nevidí další profesní postup a chtějí podnikat. Pro ně může být franšíza velkou motivací,“ pobízí zájemce o podnikání Petr Holý. Hlavní investicí franšízanta je vlastní provozovna s vybavením, případně vozidlo pro zaměstnance. Se vším podstatným od vybavení přes marketing zájemcům pomůže poskytovatel licence.
![](http://img.franchising.pl/cz/5a5/4d4/otherm_p_erov_1.jpg)
PŘEČTI ČLÁNKY
![](http://img.franchising.pl/cz/a9e/b98/312608492_551998486929859_1162703029613614991_n.jpg)
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
![](http://img.franchising.pl/eu/e31/d39/shutterstock_1009422034.jpg)
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Hladká kůže bez chloupků a nedostatků se stále nosí. Aby taková pokožka i zůstala, je potřeba procedury opakovat. Přesně na tom stojí byznys model DepilConcept.
„Naše franšízy vedou většinou ženy, které jsou aktivní a motivované dosahovat výsledků vlastními silami,“ říká manažerka Helen Doron English Barbora Tošenovská.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář