Retro byznys v gastronomii

Československo lidi baví / Na to sází i poskytovatel franšízové licence Ministerstvo sledě a vodky.
pondělí
20.05.2024
Nostalgie za socialistickou érou lidi baví nejen v kinematografii a designu, ale také v jídle a pití. Jak z toho udělat úspěšný franšízový model objevilo polské Ministerstvo sledě a vodky.
 

Sledě a vodka patří ke klasice polské kuchyně, navíc je cenově dostupná. Značka Ministerstvo sledě a vodky tento nápad rozšířila i o vtipný koncept, který hosty restaurace svou atmosférou přenese o několik desítek let zpět. Všechny puby jsou zařízeny ve stylu odkazujícím na časy Polské lidové republiky, tedy období, kdy v Polsku vládl socialismus. Na stěnách jsou dobové plakáty a plakety, v nabídce jsou v té době velmi oblíbené předkrmy jako sleď na smetaně a tatarák. Z reproduktorů hraje hudba 70., 80. a 90. let. Ukazuje se, že nejen ti, kdo v ní vyrostli, jsou k socialistické éře Polské lidové republiky sentimentální. Do pubů s nadšením přicházejí dvacátníci a třicátníci, kteří znají Polskou lidovou republiku jen z vyprávění. Láká je atmosféra dobré zábavy a přijatelné ceny. Podobné naladění se však objevuje v celém východním bloku a franšíza Ministarstvo sledě a vodky, která se chystá vstoupit i na český trh, počítá s určitou modifikací do našich reálií. Týká se to jak výzdoby pubu, tak i nabídky – kromě sleďů a vodky počítají se zařazením retro studených chuťovek v duchu socialistické éry Československé socialistické republiky. Zvážíme-li obrovskou popularitu retro seriálů, filmů a celkovou oblibu retro párty včetně dobové hudby a oděvů, má franšíza dobré podmínky pro vstup na náš trh.

V Polsku nyní působí 41 franšízových poboček značky a franšízor se nyní zajímá o navázání spolupráce v Česku. Dá se předpokládat, že s největším úspěchem se pobočky setkají na místech, kde se pohybuje hodně turistů, kteří ocení autentickou atmosféru východního bloku. Určitě mají šanci i jiná místa s vyšší koncentrací lidí, kde je prostor pro originální pub s interiérem a nabídkou natolik výjimečnou, že současnou generaci přímo vybízí k vystavování fotek na sociální sítě. Potenciální franšízant nepotřebuje zkušenosti v oboru. Dostává připravený recept na podnikání, podporu od poskytovatele franšízy a školení, které jej připraví na vše podstatné. Získá také asistenci franšízora nejen na začátku, ale po celou dobu trvání franšízové ​​smlouvy. Minimální výše investice do vlastních prostor Ministerstva sleďů a vodky je 550 000 Kč. Jednorázový poplatek za připojení do sítě je 23 000 Kč čistého, měsíční franšízový poplatek pak 8 000 Kč čistého.

Co franšízant v rámci této ceny získá? Ministerstvo sledě a vodky podporuje franšízové partnery od samého počátku – pomůže při výběru prostor, interiérovém designu a poskytne řadu receptů na pokrmy a vlastní signature likéry. Personál se může spolehnout na školení v přípravě menu, nápojů i zákaznickém servisu. Prostory franšízy v rámci spolupráce dostávají některé prvky interiérového designu, jako jsou nápisy, malby, neonové nápisy a venkovní reklama. Franšízor ale prodeje podpoří i lákavým merchem, jako jsou šňůrky na krk, deštníky, lehátka, otvíráky a další. Centrála franšízanty vede i po stránce marketingu, například při provozování sociálních sítí a webových stránek, nastavení Google Ads a vedení tradičních reklamních kampaní.


Retro jako zážitek / Franšíza Ministerstvo sledě a vodky spojuje jídlo, pití, interiér i hudbu ze socialistické éry.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015