29.06.2011

Aktivní díky kávě

Česká franchisová síť kaváren CrossCafe funguje na 9 adresách. Další 3 pobočky jsou v přípravě.

Český franchisový projekt CrossCafe® bojuje o místo na českém trhu mezi zahraničními giganty již čtvrtým rokem. Jeho primárním působištěm je západočeská metropole Plzeň, v níž provozuje kavárny na šesti adresách. Na podzim roku 2010 rozšířil své pobočky o další tři, a to v hlavním městě Praze.

CrossCafe Original_obrazek_provozovna

Kavárny CrossCafe® upoutají veselým a přívětivým designem.Wifi připojení k internetu zdarma je neodmyslitelnou součástí každé kavárny stejně jako důraz na nekuřácké prostředí.

Na podzim letošního roku chystá otevření dalších tří kaváren, jak uvádí ředitel společnost CrossCafe original, s.r.o., Luboš Martínek: „Chystáme dvě nové pobočky v Praze 2, v ulici Kateřinská a Štěpánská. Rovněž v Plzni otevíráme novou pobočku v obchodním domě v Plzni na Doubravce. Zmíněné kavárny budou provozovat naši stávající franchisanti.“ Do konce roku 2011 plánuje ředitel zprovoznění minimálně jedné pobočky, s níž chce zamířit mimo Plzeň i Prahu.

CrossCafe® nově vytvořila také projekt CrossCafe Talent Fever. Jeho cílem bylo podpořit růst komunity příznivců této značky napříč mezi generacemi, pohlavími, kulturami i oblastmi zájmů. Hlavní myšlenkou bylo společně s talenty vytvářet přívětivé, otevřené a inspirující místo k setkávání. Tento projekt tak zařazuje kavárny CrossCafe mezi společnosti, které reflektují život komunit ve městě a jsou pro ně také inspirativním přístavem. Samotné projekty postupně zaplňují kavárny počínaje květnem letošního roku.

Dalšími aktivitami, kterými se společnost zabývá, je například věrnostní program CrossCard. Jako zcela první kavárenský řetězec v České republice nabízí svým zákazníkům plastovou kartičku typu „kreditní karta“, která slouží jako bonusový program a peněženka v jednom. Zákazníci tak na kartu sbírají body, které poté mohou uplatnit v podobě slev při dalším nákupu. Současně si mohou na kartu vložit určitý obnos a z něj poté čerpat. „Již po prvních třech měsících od spuštění kampaně máme více jak 1 000 aktivních držitelů karet. Dle jejich reakcí víme, že jsou z karty a jejích funkcí nadšení,“ pochvaluje si Martínek.

Největším kavárenským řetězcem na českém trhu je v současné chvíli Costa Coffee, jejíž síť čítá 20 provozoven. Stala se jím díky spojení s 13 provozovnami Coffeeheaven, které v současné chvíli procházejí rebrandingem. Dalšími zahraničními řetězci, které působí v rámci České republiky, je například Starbucks, Gloria Jean´s Coffee a McCafé. Kromě posledně jmenovaného jsou všechny kavárny provozovány vlastními silami firem, nikoli pomocí franchisantů, i přesto že firmy vlastní master licence pro český a případně také slovenský trh. Další, kdo rozjíždí pobočky na principech franchisingu, je rakouský koncept Coffeeshop Company. Nyní provozuje šest vlastních a jednu franchisovou kavárnu. O kavárenském konceptu přemýšlí také franchisový řetězec s rychlým občerstvením SUBWAY a v neposlední řadě zážitková restaurace Výtopna, v níž jsou nápoje rozváženy vláčky.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank