Linda Vavříková: Mám podnikání v krvi

Linda Vavříková je úspěšnou českou podnikatelkou mladé generace. Svou firmu Allegria, která, nejen Čechům, prodává zážitky, založila ještě při studiu žurnalistiky v roce 2005. Původně chtěla rozjet byznys v oblasti zprostředkovávání dárků, nakonec se však rozhodla jinak.
Čtvrtek
27.09.2012
Každé podnikání, úspěch každé firmy závisí zejména na lidech. Proto je třeba dát velký pozor na pečlivý výběr těch správných spolupracovníků, říká Linda Vavříková, zakladatelka první firmy na zážitky v České republice Allegria.
 

Podnikat jste začala ještě jako studentka vysoké školy. Co vás k tomu přivedlo? Chtěla jste vždy podnikat?

Podnikání mi bylo blízké od malička. Podnikala už i moje babička, která vlastnila obchod s módou, a následně se do provozování vlastního obchodu pustila moje maminka. Vždy jsem věděla, že i já půjdu touto cestou. Jsem tvrdohlavý Beran, který se rád vrhá do něčeho nového, za což si sám nese odpovědnost, a podnikání mi právě toto umožňuje.

Jak jste přišla na nápad prodávat lidem něco tak nehmotného, jako jsou zážitky?

Než jsem došla přímo k tomuto nápadu, trvalo to nějaký čas. Nicméně, když jsem přemýšlela nad tím, která oblast podnikání bude pro mne ta nejvhodnější, napadly mne dárky. Původně jsme o rozjetí vlastní firmy přemýšlely společně s kamarádkou, která do toho nakonec nešla. Nápad jsem tedy měla, ale postupem času jsem si uvědomila, že obchod s dárky, to znamená mj. také zajistit si sklady, vyřešit problém s logistikou apod. V té době jsem pracovala ve firmě zabývající se logistikou, na základě čehož mi došlo, že to bude velmi složité. Postupem času mne tedy napadlo, že bych se mohla zaměřit na prodej nehmotných dárků. Věděla jsem, že v zahraničí se takovémuto typu podnikání velmi daří, a to již zhruba od roku 1989. Říkala jsem si, že když ta myšlenka funguje dobře ve světě, není důvod, proč by tomu tak nemělo být i u nás. Následně jsme objevili, že existuje mezinárodní aliance zážitkových firem, jejímiž členy jsme se stali a zastupujeme v ní jak Českou republiku, tak i Slovensko.

Jaká byla cesta od první myšlenky k dnešní podobě fungování vaší firmy? Šlo vždy o rodinný podnik, jak je tomu nyní?

Na první pohled by se mohlo zdát, že se v případě firmy Allegria jedná o rodinný byznys, když v ní pracuji jak já, tak i můj manžel, ale není tomu tak. Od roku 2009 máme investora, kterým je společnost Media Bohemia. Jedná se o skupinu vlastnící regionální rádia a internetové servery.

Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 03/2012.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017