04.10.2016

Uspět ve financích je možné

Finance jsou velmi perspektivní obor. Řeší je každý, proto se v nich ukrývá velký potenciál a možnost stát se velmi úspěšným, říká generální ředitel a spolumajitel společnosti Partners, investor a v neposlední řadě majitel sítě My Food Market Petr Borkovec.

Začínal jste jako finanční poradce společnosti OVB. Lze toto označit jako Vaše podnikatelské začátky, nebo je můžeme hledat ještě dříve?

Myslím si, že skutečné podnikání začalo spíše později. Dělat něco smysluplného, hledat cesty a způsoby, jak si vydělat a uplatnit se, jsem naopak chtěl mnohem dříve. Od začátku mi vyhovovala práce, u které výsledky souvisely s tím, co do ní vložím.

Petr Borkovec, zakladatel a spolumajitel společnosti Partners Foto Partners

„Franšíza j kouzelná v tom, že jakmile máte funkční a vyzkoušený koncept, můžete jej rychle rozšiřovat prostřednictvím franšízantů. Vyřeší se tak počáteční nedostatek kapitálu, rozkládáte riziko, soustředíte se na koncept samotný a získáváte do podnikání parťáky, kteří mají na jeho úspěchu stejný zájem jako vy,“ říká Petr Borkovec, generální ředitel a spolumajitel Partners.

V rámci OVB se Vám podařilo značně profesně vyrůst. Co Vás po šesti letech přimělo odejít do neznáma a založit konkurenční firmu Partners?

Stal jsem se nejúspěšnějším manažerem Radima Lukeše (spolumajitel Partners), tehdy nejlepšího ředitele OVB v Evropě. Dařilo se nám a chtěli jsme změny k lepšímu. Stáli jsme o analytické, produktové a technologické zázemí, které nám vždy slibovali. Věděli jsme, že naše služby mohou být mnohem kvalitnější a že by firma měla makat na tom, aby tomu tak bylo. OVB ale stejný zájem neměla. Nevím, jestli bychom tehdy sebrali odvahu do toho neznáma vykročit, ale nakonec jsme k tomu byli de facto dotlačeni. Brali jsme to tak, že to prostě musíme zvládnout.

Jak se v době začátků Partners koukala česká veřejnost, de facto klientela, na finanční poradce? Není to tak dlouho, co jejich pověst nebyla zrovna nejlepší…

To nebyla a dnes je lepší jen o trochu. Ale právě v tom spočívala příležitost a vlastně stále spočívá, protože ještě chvíli potrvá, než bude trh stoprocentně zaplněný profesionály. Hned od založení Partners jsme vysvětlovali, jak jinak chceme dělat finanční poradenství, jak má vypadat produktová tvorba a zázemí. Konečně jsme měli možnost sami ukázat, jak tuhle službu chápeme a jaké zásady a jaká pravidla v naší společnosti nastavíme pro to, abychom si získali a udrželi důvěru klientů. A současně byli také tím nejlepším partnerem pro podnikání. Vzpomínám na tu dobu opravdu rád, přestože ekonomicky to bylo extrémně stresující. Ale žili jsme skvělými vizemi nové společnosti budované podle ideálů a hodnot poradců, kterým nejde jen o provize.

Jak těžké bylo před necelými 10 lety budovat firmu podnikající právě v této oblasti?

Finance jsou úžasný obor. Řeší je každý člověk, proto v nich leží obrovský potenciál a možnost stát se velice úspěšným. To platilo tehdy a platí to i dnes. Myslím si, že je to ten nejlepší obor pro vybudování vlastního prosperujícího byznysu s nízkým vstupním kapitálem. Neříkám, že to „jde samo“ a že to dokáže každý, to ani náhodou.  Pokud ale mám ty správné hodnoty a makám, tak vybudovat si firmu v tomto oboru je snadné. Ukažte mi jinou oblast, kde jsou tak nízké bariéry pro vstup a podnikání a zároveň tak velký a rostoucí trh, který má dnes 50-60 miliardový provizní obrat. Znamená to, že zdánlivě malá firma ve financích by byla v jiném oboru velkou společností.

Dnes je společnost Partners největší finančně-poradenskou firmou na trhu. Co byste označil jako hlavní „tajemství“ jejího úspěchu?

 

Společnost jsme zakládali s partnery, se kterými jsme sdíleli stejné vize a hodnoty, a na nich jsme firmu vybudovali. Odlišujeme se i tím, že s Radimem (Lukešem) necílíme na krátkodobý velký zisk, tedy prodat teď a pak rychle pryč. Byznys budujeme s dlouhodobou vizí, chceme Partners řídit a vést i v dalších letech. Jsme tak motivovaní dělat vše co nejlépe, hlídáme kvalitu a neustále hledáme nové příležitosti pro rozvoj našeho byznysu.

Setkali jste se však i s neúspěchem?

Samozřejmě. Neúspěch k podnikání patří a je velmi zdravé ho zažít. Důležité ale je se v něm příliš nerýpat. Brát to tak, že jsem se poučil a jdu dál, bohatší o další zkušenost, která ze mě v budoucnu udělá ještě lepšího podnikatele.

Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 03/2016.

 

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

Předplatné Vlastní firma FRANCHISING

 
Vlastní firma FRANCHISING

Využijte možnosti předplatného časopisu Vlastní firma FRANCHISING. Získejte 8 čísel za cenu 290 Kč a získejte 2 výtisky s doručením zdarma! V magazínu najdete aktuální informace o českém trhu franchisingu, nápady na vlastní podnikání, rady a tipy pro podnikatele či ty, kteří chtějí začít podnikat. Máte-li zájem o předplatné, neváhejte a objednejte si ho. 

Více informací

Cena bez DPH
263.64 Kč
DPH
26.36 Kč
Cena vč DPH
290.00 Kč

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank